“מי אתם שתשפטו אותה”: 8 חודשי מאסר לשמאלנית שסטרה לפרקליט צבאי

יפעת דורון סטרה בראשו של סגן אלוף עסאם חאמד בעת משפטם של בני משפחת תמימי, וצעקה לעברו • השופט: "מעשה אלימות מעין זה הוא שורש פורה ראש ולענה"
חיים טוויל
י"ט אייר התש"פ / 13.05.2020 14:37

השופט איתן כהן, שופט בית משפט השלום בירושלים, גזר על יפעת דורון עונש מאסר בן 8 חודשים ופיצוי כספי בסך 3000 ש”ח, בגין תקיפת ראש התביעה הצבאית באזור יהודה ושומרון, עת שימש בתפקידו.

במרץ 2018, בסיום דיון בבית המשפט הצבאי בעניינם של בני משפחת תמימי, סטרה הנאשמת בחוזקה בראשו של סא”ל עסאם חאמד, פרקליט איו”ש, כשהיא צועקת לעברו: “מי אתם שתשפטו אותה”.

בית המשפט הרשיע את הנאשמת בעבירה של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, ובהתאם לכך הפרקליטות ביקשה לגזור על הנאשמת ענישה משמעותית ומרתיעה שתבהיר את הסלידה הציבורית ממעשי הנאשמת אשר תקפה עובד ציבור באופן אלים וגס כדי להביע את עמדתה הפוליטית.

 השופט קבע בגזר הדין: “אין ולא יכול להיות קשר בין אלימות למחאה פוליטית לגיטימית. מעשה אלימות מעין זה הוא שורש פורה ראש ולענה אשר יש בו כדי לקעקע את היסודות בנורמטיביים שעליהם מבוססת החברה. יסודות אלה הם שמאפשרים לכל בני החברה לחיות יחדיו חרף מחלוקות פוליטיות עזות שמפלגות אותם.

“מכאן שיש להתייחס במשנה חומרה למעשים של ניהיליזם פוליטי מעין אלה אשר נועדו לשלול את ערכי המדינה ומוסדותיה, לבוז להם, ולהרוס את הסדרים החברתיים הקיימים. הדברים אמורים אף אם המעשה כוון כלפי המשטר הנוהג בשטחי יהודה ושומרון”.

 עו”ד אפרת פילזר-ביזמן, פרקליטות מחוז ירושלים: “גזר הדין מבטא את ההכרה של בית המשפט בצורך להגן על עובדי ציבור הממלאים תפקידם נאמנה. המעשה שביצעה הנאשמת נועד לפגוע ולרפות את ידיו של פרקליט איו”ש, ולבזות את המערכת המשפטית הצבאית כולה, ובית המשפט הבהיר באופן חד וברור כי אדם שיעשה כן ייענש בחומרה”. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות