חומר סודי מהמכון הביולוגי יאפשר פתיחת המקוואות גם בימי הקורונה

חומר חיטוי חדש שקוטל כ-100% מהחיידקים על משטחים, הוצא ממחסני החירום של צה"ל לטובת כ-50 מקוואות בבני ברק • התרכובת שימשה למקרה של איום ביולוגי
יוני גרין
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 13:02

 המקוואות בבני ברק יוכלו לחזור לשגרה? בעיר התורה והחסידות החלו היום (רביעי) בתהליך חיטוי של כ-50 מקוואות, באמצעות חומר חיטוי ייחודי שפותח במקור  במכון למחקר ביולוגי בנס ציונה במיוחד עבור צה”ל.

תהליך החיטוי נעשה בשיתוף פעולה עם חברת Tera Novel, בעלת זכויות השיווק הבלעדיות על מגוון מוצרים של המכון למחקר ביולוגי, וביניהם המוצר WT Steril, שפותח עבור הצבא כנגד מלחמה ביולוגית ולחיטוי מלא של משטחים ומקומות רטובים כנגד וירוסים, נגיפים, בקטריות, חיידקים, עובשים וביניהם גם אנתרקס וקורונה.

העיר בני ברק שהתמודדה עם התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה, עם מספר רב של חולים, מנסה כעת להחזיר את העיר ותושביה לשגרת חיים תקינה בבתי הכנסת, המקוואות ובמוסדות.

במסגרת הפיילוט שהחל הבוקר, כ-50 מקוואות יעברו חיטוי מלא באמצעות החומר הייחודי, שנבדק בצורה מקיפה גם כנגד נגיף הקורונה.

המוצר, שפותח במקור עבור שימוש צבאי כנגד אנתרקס ווירוסים, מוגן בפטנט ונמצא כבר מספר שנים במחסני החירום של צה”ל, למקרה של איום ביולוגי.

החומר הפעיל במוצר נדבק למשטח, וממשיך לבצע את פעולת החיטוי לטווח ממושך תוך שהוא קוטל ודוחה 100% מהחיידקים והזיהומים.

קרן כהן חזון, יו”ר Tera Novel, אמרה: “הפיתוח הייחודי של המכון למחקר ביולוגי בישראל, אפשר לנו להתחיל היום בהליך חיטוי מקוואות בעיר בני ברק, באופן שיאפשר לתושבים לחזור לשגרה בידיעה שהם מוגנים מפני נגיף הקורונה ומפני זיהומים אחרים. זוהי פריצת דרך במלחמה הסביבתית בנגיף הקורונה ולמעשה בכל נגיף או מזהם אחר. חומר החיטוי מאפשר הגנה מקסימלית תוך קטילת הנגיף במלואו וניתן לעשות בו שימוש במשטחים רטובים אנכיים ואופקיים, תכונות אלו הופכות אותו לאידיאלי עבור מקוואות, בריכות שחיה ולמעשה עבור כל מוסד הדורש חיטוי טרמינלי.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות