הקצאות ללא מסמכים: דו”ח המבקר על ה’שטיבל’ שנקרא עיריית ביתר עלית

דוח מבקר המדינה בדק 30 הקצאות מקרקעין לעמותות בעיר ביתר עלית • ומה גילה? רק ב-6% מהמקרים הוגשו מסמכים המעידים על עמידה בתנאי סף להקצאת קרקעות • בעירייה גם לא ממש מפקחים על המקרקעין אותם הקצו
חרדים 10
י' אייר התש"פ / 04.05.2020 18:10

דוח מבקר המדינה שבדק את הקצאת המקרקעין בעיר ביתר עלית ואת הפיקוח על השימוש שנעשה בהן – גילה סוד קטן: הכל מתנהל כמו ‘שטיבל’.

לפי דיווח של גיא ליברמן ב’גלובס’, בחודשים מאי 2018-מרץ 2019 בדק משרד מבקר המדינה את תחום הקצאת המקרקעין בעיר החרדית וגילה כי באותה העת הוקצו 30 קרקעות לעמותות שונות.

במרבית המקרים שנבדקו עלה, כי הקרקעות נמסרו למרות “שהעירייה לא קיבלה מהעמותות את כל המסמכים המעידים על עמידה במלוא תנאי הסף: 94% מהעמותות לא הציגו תוכניות פיתוח ומקומות כספיים, 47% לא הגישו מסמכי יסוד. 37% לא הגישו הצעת תקציב”.

כמו כן התברר בבדיקה: נבחרי ציבור ועובדי עירייה לא הצהירו על זיקתם לעמותות שמועצת העירייה אישרה להן הקצאות מקרקעין.

מהביקורת עולה, כי מדובר בבכירים בעירייה ובהם ראש העיר מאיר רובינשטיין, וחבר מועצה וסגן ראש העיר לשעבר.

מהביקורת התברר עוד, כי בעיריית ביתר עילית לא ממש מפקחים על המקרקעין אותם הקצו.

בדוח נכתב, כי בעירייה לא החזירו לחזקתם מבנים שהוקצו לתקופה קצרה, אף שחלף מועד ההקצאה.

במקרה מסוים העירייה אף לא אכפה במשך שנים תנאי הסכם הקצאה על עמותה שהשכירה מקרקעין שהוקצו לה לגורם שלישי, שלא בהתאם לייעודם וכן על עמותה שהפעילה אולם אירועים בבית כנסת.

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה לחרדים 10:

״העירייה פועלת להקצות מקרקעין לצורכי ציבור בהתאם לנוהל הקצאות מקרקעין יו”ש. כפי שצוין בדו”ח הביקורת, וועדת ההקצאות בעירייה מצטיינת במיוחד בהקצאת משאבי הקרקע בצורה מושכלת תוך ניצול מקסימלי של השימושים בקרקע.

״ההערות בדו״ח נלקחו ברצינות רבה. אגף ניהול הנכסים בעירייה הטמיע נהלי עבודה חדשים, תוך הקפדה מקסימלית על נהלי משרד הפנים.

״בנושא הפיקוח על שימושים בקרקע: העירייה תגביר את הפיקוח כנדרש ותפעל לביטול הקצאות במקרים של חריגה מהנהלים. יצוין, כי ספר ההקצאות מכיל את הפרטים הנדרשים על פי הנוהל והעירייה פועלת לעדכן אותו בצורה שוטפת כולל ההקצאות שבוטלו.

״כפי שמצוין בדו”ח – נושא אישורי הממונה נתקל בקשיים ותיקים המתינו במשך שנים לטיפול. לשמחתנו, מאז כניסתה של הממונה החדשה, הגב’ תמי נאסה, לתפקידה, העבודה מול לשכת הממונה מתאפיינת במקצועיות רבה והעירייה מקיימת ערוץ ישיר ושוטף מול לשכת הממונה על הישובים ביו”ש על מנת לאשר את כל התיקים בצורה מסודרת בהתאם לנוהל.

״מנכ”ל העירייה יחד עם יועמ”ש העירייה פועלים להסדרת ניגודי עניינים מכל נבחרי הציבור תוך חידוד הנהלים למניעת מעורבות של עובדי עירייה ונבחרי ציבור, לגביהם קיים חשש לניגוד עניינים״.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שטויות. ממש שטויות.
    04/05/2020 23:16
    מכיר מקרוב
  1. לא על זה חרפתה של עיריית ביתר עילית.
    אולי גאוותה.
    החרפה נמצאת במקומות של גזילת כספי ציבור, וד”ל.

  2. מהר למחוק מהכותרת
    04/05/2020 23:18
    חיים מרדכי
  3. את המילה שטיבל.
    אני גבאי של שטיבל בצפת.
    הלוואי ועיריית ביתר, היתה מתנהל כמו השטיבל שלנו. ושל עוד רבים אחרים.
    הכל בשקיפות. הכל בשיור. הכל בהתאם לצרכים האמיתיים.
    כותרת כזו פוגעת בי אישית וברבים אחרים.
    נא לתקן.