השרים החליטו: בחינוך החרדי יפתחו כיתות ז’-ח’ וישיבות קטנות

למרות שבמל"ל הבהירו ש"לא נרכש ציוד היגיינה ראוי" - השרים אישרו: כיתות א-ג, י"א-י"ב והחינוך המיוחד יחזרו ביום א' • הפעוטונים והגנים ייפתחו בעוד 10 ימים - ב-10 במאי • ד'-י' ייפתחו במהלך מאי • דרעי: "לא מקנא בך ראש הממשלה" • החינוך העצמאי: אנחנו לא פותחים, בינתיים
אריה ריבקינד
ז' אייר התש"פ / 01.05.2020 11:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שישי) הערכת מצב לבחינת פתיחת מערכת החינוך, בה נבחנו ההיערכות הלוגיסטית-מנהלתית של מערכת החינוך והרשויות, נתוני התחלואה העדכניים, ממצאי דו״ח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים ותמונת המצב במדינות נוספות.

בדיון הוחלט לחדש את פעילות מערכת החינוך, תוך עמידה בכל התנאים התברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות, כדלקמן:

ביום ראשון הקרוב, 3.5.20, יחזרו ללמוד 5 שכבות בחינוך הכללי ו-5 שכבות בחינוך החרדי, כמפורט:

– חינוך כללי: תלמידי כיתות א’-ג’, י”א-י”ב
– בחינוך החרדי: שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז’-י״א
– תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
– נוער בסיכון – יסוכם בנפרד בשעות הקרובות.

• בשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות בפעוטונים ובגנים מתוך כוונה להחזיר אותם לפעילות בתאריך 10.5.20. טרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב בנושא.

• באשר לכיתות ד’-י’ – יגובש מתווה לחזרה לפעילות כבר בחודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

• בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת למבחני הבגרות).

• משרד החינוך נידרש לוודא במוסדות החינוך אמצעים שיבטיחו עמידה בתנאי ההגיינה והתברואה.

• ההחלטה תעודכן במסגרת צו בריאות העם ע”י מנכ”ל משרד הבריאות.

המשמעות: במוסדות החינוך החרדי יחלו ללמוד החל משבוע הבא כיתות ז’-ח’ במקום הכיתות בבתי הספר הייסודיים – ובנוסף הישיבות הקטנות.

‏עם זאת, מנכ”ל החינוך העצמאי, הרב אליעזר סורוצקין הודיע למנהלי המוסדות כי הלימודים לא יפתחו ביום ראשון.

“המוסדות יפתחו רק לאחר השלמת ההיערכות וקבלת ברכת גדולי ישראל, ולכן בשלב זה לא יחודשו הלימודים בבתי הספר בראשית השבוע”, הבהיר.

בחב”ד, שמוסדותיה מופעלים תחת הממ”ד, תהיה מתכונת הלימודים כמו בציבור הכללי. כלומר, כיתות א-ג.

יודגש, באזורי תחלואה לא ייפתחו מסגרות חינוך עקב התנגדות משרד הבריאות.

השר אריה דרעי שאל במהלך הדיון: מה השתנה בין יום שני להיום? לדבריו הנתונים לא השתנו. במעונות יש נימוק,  ואף הודיעו שעדיין לא מוכנים. לדבריו, בגנים משרד החינוך אומר שהוא מוכן, “אז  מה הנימוק לדחייה? לא מקנא בך ראש הממשלה שאתה צריך לקבל כזאת החלטה”.

במטה לביטחון לאומי המליצו בתחילת הדיון לדחות בשבוע את החזרה של כלל מערכת החינוך, בין היתר בשל העובדה שמשרד הבריאות לא פרסם צו המאפשר למשרד החינוך לגבש את הנוהל להיערכות מוסדות החינוך.

במסמך של המל”ל שהוצג בדיון התריעו בין היתר מבעיות ניקיון וחיטוי בבתי הספר והגנים: “לא נרכש ציוד היגיינה ראוי עבור סגל ההוראה והילדים”.

עם זאת, במל”ל מבקשים להחזיר קודם את תלמידי התיכונים.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בדיון, כי משרד החינוך ערוך לפתיחת הגנים וכיתות א’-ג’ כבר ביום ראשון הקרוב, לפי המתווה שעליה הוחלט בדיון ועדת השרים ביום שני האחרון.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר לשרי הממשלה בדיון,  כי אפשר לפתוח ביום ראשון את כיתות א’-ג’ בבתי הספר, אך לא את גני הילדים.

ילדים נדבקים ומדביקים: הדוח מבני ברק שמונע חזרה מהירה ללימודים

אמש פרסם משרד הבריאות את הדו”ח של מכון גרטנר המבוסס על מחקר משפחות בבני ברק, והוצג לשרים לקראת ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך.

מהדו”ח עולה, כי ילדים נדבקים פחות ביחס למבוגרים וגם מידבקים פחות, אולם אחוזי ההידבקות קיימים. החוקרים ממליצים לממשלה לנהוג בזהירות ולפתוח את מערכת החינוך בצורה מדורגת.

השר אופיר אקוניס התייחס במהלך הדיון למחקר של מכון גרטנר: “הוא לא אומר כלום, מזכיר את מסמכים של הכנסת. אי אפשר להשתמש בזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות