הטלוויזיות במלונות נותקו ואורחים זעמו • מימרן: כפו עליכם את כינר?

קצין בכיר הורה לנתק את הטלוויזיות במלוניות הקורונה לציבור החרדי, אבל חלק מהאורחים זעמו - והשר בנט החליט: זו צריכה להיות בחירה אישית של כל דייר • דרעי: "שיעזבו למלוניות שבהם נמצאים חולים שאינם חרדים" • מימרן: הבוקר החל רישום להעברה למלונות אחרים עם טלוויזיה
חיים טוויל
ג' אייר התש"פ / 27.04.2020 11:29

שר הפנים, אריה דרעי, דרש אתמול – לאחר פנייה מטעם אגודת טוהר המחנה, איגוד בני הישיבות, ראשי ישיבות ורבנים, לנתק את הטלוויזיות במלוניות המיועדות לחולי קורונה חרדים.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, לאחר שהדרישה הועברה  אל משרד הביטחון, ניתנה הנחיה מטעם לשכת השר נפתלי בנט לאנשי פיקוד העורף, האחראים על תפעול המלוניות – לנתק את הטלוויזיות בחדרים בהם שוכנו חולים חרדים.

אלא שלפי דיווח של  יואב זיתון באתר Ynet, חלק מהחולים במלוניות נדהמו מניתוק הטלוויזיה בחדרם, וטענו בפני מנהלי ומפקדי המלוניות כי הדבר בוצע ללא הסכמתם, גם אם הם דתיים או שומרי מצוות, ודרשו להחזיר את חיבור הטלוויזיה לחדרם.

חלק מהמאושפזים במלונות טענו, לפי הדיווח, כי מדובר בכפייה, שכן הם צופים בטלוויזיה בביתם.

הנושא הגיע בסופו של דבר אל לשכת שר הביטחון, נפתלי בנט, לאחר שכמה דיירים במלוניות שגרו אליו הודעות לטלפון האישי, וביקשו שישנה את ההנחיה כדי שתתאפשר להם צפייה בטלוויזיה.

לפי הדיווח ב- Ynet, השר בדק את הנושא ולאחר מכן הנחה לשנות את ההנחיה באופן מיידי, כך שסוגיית השימוש בטלוויזיה תעמוד לבחירתו האישית של כל דייר ודייר. “לתפיסת השר, אין סיבה לכפות על מי שרוצה לצפות בטלוויזיה לא לעשות את זה. זו צריכה להיות בחירה אישית של כל דייר לפי אמונתו”.

מלשכת השר דרעי נמסר בתגובה:

“בעקבות ההחלטה לפנות חולי קורונה חרדיים למלוניות, ביקש השר אריה דרעי מפיקוד העורף לדאוג כי במלוניות יתקיים אורח חיים חרדי, ובין השאר לנתק את הטלוויזיות בחדרים. לאחרונה פנו חולים חרדיים בתלונות לרבנים וטענו כי למרות ההבטחות, בחדרים פועלות טלויזיות, ומוקרנות בהן תוכניות שנוגדות את אורח חייהם. בעקבות כך, הורו רבנים לאותם חרדים לעזוב את המלוניות, לשוב לבתיהם והחשש היה שאותם חולים יגרמו להדבקות נוספות ולהתפשטות הנגיף.

“בעקבות הדברים, ביקש היום השר דרעי מפיקוד העורף לפעול מיידית לניתוק הטלוויזיות מחדרי החולים החרדים, כדי למנוע את שובם הביתה. עוד הוחלט כי אם יש בין החולים החרדיים כאלה שרוצים טלויזיות בחדרים, עליהם לעזוב למלוניות שבהם נמצאים חולים שאינם חרדים”.

איש התקשורת אבי מימרן הגיב על הסערה: “שומע שיש חרדים במלונות הקורונה שמוחים על ניתוק הTV במלון. זה לא אתם שדרשתם בד”ץ העדה החרדית ותיזזתם את כל המערכת? לא דרשתם הפרדה? צניעות? רגע, ביקשתם דן תל אביב וכפו עליכם את כינר? והטיעון של ‘מי שלא רוצה שלא יצפה בטלוויזיה’ דומה לטיעון שלא צריך סגר, מי שלא רוצה להידבק שלא יצא”.

בהמשך צייץ: “והנה הבוקר החל רישום להעברה ממלונות מהדרין למלונות אחרים עם טלוויזיה. ועד כאן החדשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי חייב להדליק את הטלוויזיה
    27/04/2020 20:27
    דוד
  1. אדם עם אופי ישאיר כבוי.