הבוקר: שוב ‘שגרת קורונה’; הסגר על העיר בני ברק חודש

במשרד הבריאות ביקשו להמשיך את האיסור על מעבר בין ערים עד אחרי חג הפסח, אולם הבקשה לא אושרה • המשמעות: המדינה חוזרת ל'שגרת הקורונה' ותתאפשר יציאה מהיישובים להצטיידות במזון וציוד חיוני • בבני ברק תתאפשר יציאת תושבים למקומות עבודה, ללא צורך באישורי מעבר
חרדים 10
ט"ז ניסן התש"פ / 09.04.2020 23:11

משרד הבריאות רצה להאריך את הגבלת התנועה של האזרחים בין היישובים גם בימי חול המועד, עד לאחר חג הפסח – אולם הבקשה לא התקבלה.

כיוון שכך, החל מהשעה 6:00 בבוקר ניתן יהיה לעבור מעיר לעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו  החליט הלילה, בתום דיון עם שרי הממשלה, כי ההכרזה על העיר בני ברק כ”אזור מוגבל” תחודש. עם זאת, במסגרת ההחלטה הוחלט על הקלה לפיה תתאפשר יציאת תושבים מהעיר למקומות עבודה, ללא צורך באישורי מעבר, ויציאה לצורך עבודה וטיפול רפואי חיוני, בהצגת אישור מראש.

בדיון הלילי בשיחת הוועידה עם נתניהו השתתפו ראש המל”ל, השרים בנט, ליצמן וארדן, משה בר סימן טוב וח”כ משה גפני.

בהודעה של משרד הבריאות נאמר, כי החל מיום שישי בבוקר בשעה 06:00, תקנות שעת חירום ישובו למתכונת שהתקיימה עד ליום שלישי.

לגבי העיר בני ברק סוכם, כי יתאפשר לתושבים לצאת מן העיר לשם יציאה לעבודה, טיפול רפואי חיוני, הלוויה של בן משפחה מדרגה ראשונה, העברת קטין בין הורים גרושים או צורך חיוני אחר באישור מראש.

הוראות אלו תקפות למשך 5 ימים נוספים.

החלטה לגבי העיר ירושלים תתקבל באופן ממוקד בהמשך.

להלן עיקרי ההנחיות ליציאה הכרחית מהבית:

• יציאה לעבודה – במקום עבודה חיוני ועד 15 אחוז ממצבת העובדים במקום עבודה לא חיוני

• הצטיידות במזון, תרופות, שירותים ומוצרים חיוניים בלבד

• סיוע לאדם הנדרש במצב רפואי או סיעודי

• העברת קטין בין הורים גרושים

מעבר לכך:

• יש להימנע מלצאת מהבית לטווח של יותר מ-100מטרים

• יש לשים כיסוי לאף ולפה במרחב הציבורי

• יש להימנע מכל התקהלות שהיא, להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם ועל כללי ההיגיינה.

•  תחבורה ציבורית תשוב לעבוד בהיקף מצומצם של עד 25% החל מיום ראשון בשעות הבוקר.

שר הבריאות יעקב ליצמן: “סכנת הקורונה עדיין לא חלפה. כולנו רואים מה קורה במדינות אחרות בעולם. אנו עוקבים כל העת אחר התפשטות המחלה בישראל. שחרור המשק באופן הדרגתי יתאפשר רק אם נקפיד כולנו על הכללים, על אף הקושי”.

המהלך לאישור המשך הסגר עד לתום חג הפסח ככל הנראה נבלם בשל הלחצים שהפעילו שר הביטחון ומשרד האוצר.

ממשרד האוצר נמסר: “המגבלות הנוספות שהוטלו לפני החג על מקומות העבודה יוסרו מחר בבוקר כמתוכנן; יוחזר המצב למגבלות שהיו קיימות ערב ליל הסדר. בנוגע לפרסומים על המשך הסגר הנוכחי – ראש המל”ל עדכן את מנכ”ל משרד האוצר כי בשלב זה החזרה מחר תהיה למצב שהיה לפני ליל הסדר, כמתוכנן”.

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן-טוב, אמר הערב בחדשות 12 כי אחרי חג הפסח המשק צפוי לחזור לפעילות באופן הדרגתי, כאשר הערים בהן התחלואה נמוכה, יהיו הראשונות לחזור לשגרה.

במהלך ריאיון לדני קושמרו במהדורה המרכזית, אמר בר סימן-טוב, כי על אף הפגיעה הקשה במשק, מספר המתים בישראל הוא נמוך מאוד ועל כן המדיניות שנקט משרד הבריאות עד כה, היא נכונה: “השילוב בין המדיניות וההתנהגות, הוא זה שמביא לתוצאה החיובית. לאחר חג הפסח, אנו רוצים לשחרר את הפעילות הכלכלית באופן מדורג. אילו היינו מקשיבים לקולות אחרים – היינו במצב אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות