בעיטה בבטן, בוקס לפרצוף: ערבי תקף תלמיד ישיבה – התיק נסגר מיד

תלמיד ישיבה הותקף בעיר העתיקה במהלך חג הפורים בירושלים • הבחור הגיש תלונה במשטרה, אך לאחר שלושה ימים התיק נסגר ללא כל סיבה • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "דורשים מהמשטרה פתיחה חדשה של התיק ומעצר התוקף"
חיים טוויל
ו' ניסן התש"פ / 31.03.2020 11:27

תלמיד ישיבה הותקף בחג הפורים בעת שצעד בעיר העתיקה בירושלים. בן מיעוטים החל להכותו ללא סיבה, אולם הבחור היהודי הצליח להימלט.

למחרת הגיש הבחור תלונה במשטרה, אך משהתקשר לאחר שלושה ימים לבדוק את מצב התיק, הופתע לגלות כי התיק נסגר ללא הסבר.

תלמיד הישיבה, ליטאי בן 18 תושב ירושלים, תיאר כי בחג הפורים שחל בירושלים ביום רביעי הוזמן להתארח ברובע היהודי. הוא צעד מבושם בעיר העתיקה, כשלאוזניו אוזניות. בדרכו עבר ליד קבוצת בני מיעוטים, כאשר לפתע אחד מחברי הקבוצה החל להכותו.

לדבריו, “אחד מהם קם, בעט בי בבטן ונתן לי בוקס לפרצוף. המכה כאבה לי במשך כמה ימים לאחר מכן. למחרת, ביום חמישי, הגשתי תלונה במשטרה. כשהתקשרתי ביום ראשון לשאול מה עם התיק, אמרו לי שהתיק נסגר. לא הסבירו למה. מרגיש זלזול מצד המשטרה”.

עורך דינו, חיים בלייכר מארגון חוננו, שלח מכתב למשטרת מרחב דוד בבקשה לקבל את חומרי החקירה בתיק, על מנת לערר על סגירתו.

בנוסף, ביקש לוודא כי המשטרה אספה את סרטוני מצלמות האבטחה במקום. במכתבו ציין עו”ד בלייכר: “מדובר באירוע אנטישמי מכוער. חובת רשויות החוק למגר תופעה חמורה זו”.

עו”ד חיים בלייכר המייצג את תלמיד הישיבה שהותקף: “התקיפה של בחור הישיבה היא חלק מתופעה נרחבת של תקיפות יהודים על רקע לאומני אנטישמי. בשל כך חובה על רשויות האכיפה להתייחס במלא הרצינות לכל אירוע תקיפה מסוג זה, ולהביא למיגור התופעה החמורה על ידי מעצר התוקפים והעמדתם לדין. אנו דורשים מהמשטרה פתיחה חדשה של התיק ומעצר התוקף, ובכוונתנו לערער על סגירת התיק לפרקליטות המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות