נתניהו: לא נהסס להפעיל סגר אם בציבור החרדי והערבים לא יפנימו

ראש הממשלה מזהיר: "אם צריך, הצו יהיה מוכן מחר. סגר מלא זה לא דבר מומלץ כי זה יביא לקריסה מיידית של כלכלת ישראל" • "אם ההנחיות לא יופנמו אז לא אהסס לעשות את זה בצו. אני רואה תופעות קשות מאוד של חתונות. ליצמן הוציא צווים נרחבים לציבור החרדי, עצר את הישיבות"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר התש"פ / 18.03.2020 19:47

ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר הערב (רביעי), בראיון לחדשות 12, כי לא יהסס להורות על סגר כללי בישראל – אך לדבריו המצב הזה עדיין לא נדרש.

“מצבנו טוב יותר כרגע מרוב מדינות העולם ועלינו לוודא שזה יימשך כך”, אמר ראש הממשלה. “היום נתנו הנחיות ברורות של מה אנחנו מצפים מאנשים – לצאת רק לדברים חיוניים כמו אספקת מזון. אני מעדיף שההנחיות האלה יישארו בהבנה והפנמה של הציבור”.

הוא הוסיף: “הערב אני אפנה לקהילות שלא הפנימו – כמו הקהילה החרדית והערבית. אם ההנחיות לא יופנמו אז אני לא אהסס לעשות את זה בצו. אני רואה תופעות קשות מאוד של חתונות, אולמות אירועים. שר הבריאות הוציא עכשיו צווים נרחבים לציבור החרדי, עצר את הישיבות. אני אפנה גם לציבור הערבי. זה פיקוח נפש”.

לדבריו, “אם צריך, הצו יהיה מוכן מחר. סגר מלא זה לא דבר מומלץ כי זה יביא לקריסה מיידית של כלכלת ישראל. מה שהם מדברים עליו זה הפיכת ההנחיות שנתנו אתמול לצו – ואני ביקשתי להכין את הצו. עד עכשיו עשינו את כל הדברים שהביאו לכך שמדינת ישראל נמצאת בין שלוש לארבע המדינות במצב הטוב ביותר בעולם – אבל זה לא החופש הגדול.

“הקדמנו את כל העולם בסגירת הגבולות, בבידוד ביתי נרחב, בהגבלת התקהלות, בשימוש בכלי דיגיטלי שעכשיו הופעל”.

ראש הממשלה נשאל לגבי כמות בדיקות הקורונה המתקיימת בישראל: “התקשרתי לכמה ידידים בעולם. כולם עובדים כדי להביא את החומרים ויהיה לנו. אני חייב להגיד שגם מדינות אחרות משבחות את המדיניות שלנו עד היום. המדענית הראשית בארה”ב משבחת את המדיניות שלנו. קיבלנו את המחמאה הגדולה ביותר ממדינות אחרות שמאמצות את הדברים שלנו. ראש ממשלת ניו זילנד, למשל”.

הוא הוסיף: “אני ביקשתי שעד יום ראשון יהיו לנו 3000 בדיקות. עד יום ראשון הקרוב. ביום ראשון הבא ביקשתי שנגיע ל-5000 בדיקות, וביום ראשון לאחר מכן הנחיתי להגיע ל-10,000 בדיקות. אני מאמין שיעמדו ביעד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות