“גוזלים לנו את כבשת הרש”: האם עיריית חדרה מתעללת בת”ת חב”ד?

עיריית חדרה מבקשת לחצות את חצר הת"ת של חב"ד לטובת בית ספר אחר - וההורים זועמים: "גם כך סובלים מצפיפות, רק בחב"ד העירייה מתעללת" • הורה לשלושה תלמידים: "כבר היום לומדים 'כמו סרדינים' בכיתות צפופות, ומה יהיה בשנה הבאה עם עוד 50 תלמידים?"
אריה ריבקינד
י"ג אדר התש"פ / 09.03.2020 00:33

תלמוד תורה חב”ד בעיר חדרה נחשב תלמוד תורה ממ”ד מוערך, בו לומדים השנה כ-200 תלמידים, ולפי הרישום המסתמן – בשנה הבאה ילמדו בו עוד כ-50 ילדים נוספים.

מתחם  בית הספר מחולק לשני חלקים, כאשר כיתות התלמוד תורה  ממוקמות רק בחלקו האחד של המתחם, בשטח של 500 מטר בלבד, בעוד חציו השני של  המתחם עומד ריק ושומם.

ההנהלה וההורים ייחלו שהמתחם כולו ייפתח בקרוב עבור הת”ת, אך המציאות היכתה בפניהם: במסגרת הערכות לשנת הלימודים תשפ”א, העירייה מתכננת לחלק את המתחם – הכיתות וחלק מהחצר – עם מוסד אחר.

מדובר בחצר קטנה, הצמודה לבניין גדול, שרק חלקו משמש, כאמור, את הת”ת.

הורים לתלמידים בת”ת, כועסים על המהלך: “בתי ספר ממלכתיים וממלכתיים דתיים אחרים עם מספר זהה של תלמידים היושבים על שטח גדול פי כמה ואף אחד לא חושב להכניס אליהם מוסדות נוספים. אצלינו אין כיתות מעבר לבסיסי, כגון כיתת ספרייה, מחשבים וכדומה.

“התלמידים סובלים מצפיפות גדולה. מה יקרה בשנה הבאה? רק בממ”ד חב”ד העירייה מתעללת”.

הרב דוב ברוד, אחד משלוחי חב”ד בעיר, והורה לשלושה תלמידים, אומר לחרדים 10: “בעקבות הצפיפות ולמרות התנגדותה הוכרחה העירייה לפתוח כיתה אחת בחציו השני של המתחם עבור התלמוד תורה. כעת מתכננת העירייה לצופף מחדש את הכיתה הזו בחצי המתחם הראשון, להכניס בשנה הבאה חמישים תלמידים נוספים לחצי המתחם, ולחצות בגדר את החצר הפיצפונת בלאו הכי, כדי שבחצי המתחם השני יוכלו להכניס מוסד נוסף. זו שערוריה שלא תיאמן!

“גם כך החצר צפופה מאוד, בקושי יש שטח בסיסי לפעילות ולמשחקים של הילדים. כעת רוצים לקחת את ‘כבשת הרש’? כבר היום התלמידים לומדים ‘כמו סרדינים’ בכיתות צפופות, ומה יהיה בשנה הבאה עם עוד 50 תלמידים נוספים?”

ברוד קורא לעירייה, “להתעשת ולבטל את ההחלטה המעוותת, וכבר עכשיו לפתוח לתלמוד תורה חב”ד את כל חציו השני של המתחם”.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה לאתר COL: “החינוך של כל תלמידי העיר חדרה נמצא בראש סדר העדיפויות של עיריית חדרה, והדבר בא לידי ביטוי בהשקעות אדירות במשאבים אנושיים, פיזיים וכלכליים. כחלק ממדיניות זו, פועלת העירייה לשיפוץ ולהסדרת מבני החינוך השונים ברחבי העיר.

“בתוך כך מוביל ראש העיר מהלך פורץ דרך של מימוש נכסים עירוניים והקמת קרן לטובת שיפוצי עומק של מוסדות חינוך, על-סמך תכנית חומש שגובשה לצורך כך.

“במסגרת ההשקעות במוסדות החינוך הועתק משכנו של בי”ס חב”ד בנים למתחם ברח’ הרב קוק והושקעו משאבים רבים לצורך התאמתו לצרכי ביה”ס. כמו כן, נבחנת אפשרות לחלוקת המתחם הגדול, הכולל שני אגפים דו-קומתיים לטובת מוסד חינוך נוסף. במקביל פועלת העירייה בימים אלו להעברת ביה”ס של הבנות למבנה מרווח ומחודש ברח’ דרך השלום.

“עיריית חדרה תמשיך להשלים פערים שנצברו לאורך עשרות שנים בתחום הבינוי, לטובת חינוכם ורווחתם של כלל תלמידי העיר”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עירית חדרה והעומד בראשה
    10/03/2020 08:53
    יהודיה
  1. גנדלמן צריך היה כבר מזמן ללכת הביתה , אין עשיה בעיר
    אין פיתוצ כולם כל מה שנעשה זה בגדר תוכניות שתוכננ6 לפני שנבחר (לצערי) לראשות העיריה ומתנהג כפריץ, ועכשיו הוכ ממשיך באין עשיה והכי קל ופשוט לגזול שטח מתלמוד תורה ישנם בתי ספר ממלכתיים שברשותם שאחים נרחבים מתים , למה שלא יקח משם חלקת אדמה לממש את רצונו. בושה על מהשעובר על העיר הזו בושה לאן הולכים הכספים של המיסים הגבוהים שאותם גובה העיריה ?

  2. כנראה שהאתר שלכם מציב רק מ שטובלו ולסמכל
    10/03/2020 11:16
    יהודיה
  3. בושה שאת התגובה שלי לא פרסמתם אין דמוקרטיה יש שלטון של מה שטוב לסמאל צריך להיות טוב ומקובל לכל בושה וחרפה בושה וחרפה .