בגור ביטלו את ‘טיש פורים’, בקרלין שוטפים ידיים לפני הכניסה לרבי

אחרי שמשרד הבריאות אסר לקיים התקהלויות של מעל 5,000 איש - בחסידות גור ביטלו את 'טיש' פורים • גורם בקהילתו של ראש הישיבה מגור: "היו עסוקים בלבודד אנשים ממשפחתם ולהטיל חרמות - וכעת הם עסוקים בלהסיר מגבות ולבטל טישים • גם בויז'ניץ יאלצו לשקול כיצד לנהוג
יוסף גרינבוים
ט' אדר התש"פ / 04.03.2020 23:49

בהלת הקורונה: האם יתבטלו ה’טישים’ של פורים בחצרות החסידויות הגדולות?

לפי שעה אסר משרד הבריאות לקיים אירועים המוניים והתקהלויות של מעל 5,000 איש, מה שאומר כי חסידויות גדולות כמו גור וויז’ניץ כבר ייאלצו להגביל או לבטל  את השתתפות החסידים ב’טישים’ ובקריאת המגילה.

אולם במידה והאיסור יחול גם על התכנסויות של 2500 איש – חסידויות נוספות יצטרפו למעגל הביטולים.

בחסידות גור כבר הוסרו כל המגבות מאזור היכל בית המדרש הגדול בירושלים. בנוסף הוחלט כי בקריאת המגילה ישתתפו רק חסידים תושבי ירושלים. גורם בחסידות אומר לחרדים 10, כי ה’טיש’ בפורים לא יתקיים.

גורם בקהילתו של ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, אומר בתגובה: “בגור היו עסוקים בלבודד אנשים ממשפחתם ולהטיל חרמות. הטיל הקב”ה את פחד הקורונה והם מסירים מגבות, מבטלים טישים ועסוקים לבודד איש את רעהו. כמו שנאמר במצורע: ‘בדד בדד ישב וטמא טמא יקרא’. ואמרו חז”ל – הוא הטיל מריבה בין איש לאחיו נגזר עליו לישב בדד”.

בתוך כך, בפתח חדרו של האדמו”ר מקרלין הותקן סבון לחיטוי ידיים. החסידים הבאים להתקבל לשיחה אצל האדמו”ר מתבקשים לחטא את ידיהם לפני הכניסה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות