“תחזור, תחזור למכלאה” I אישום: פעיל שמאל עלב בשוטר אתיופי

פעיל השמאל הקיצוני מואשם שהתבטא באופן גזעני נגד שני שוטרי מג"ב בני העדה האתיופית, במהלך הפגנה של פלסטינים סמוך לטלמון • בהמשך, שר לעבר שני השוטרים: "אפסים, אפסים"
חיים טוויל
ז' שבט התש"פ / 02.02.2020 13:53

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ראשון) לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד פעיל השמאל הקיצוני גיא הירשפלד, בן 51, בגין עבירה של העלבת עובד ציבור ממניע גזעני.

על פי כתב האישום, ב-16 בנובמבר 2018, סמוך לשעה 14:00, הגיע כוח של שוטרי מג”ב, וביניהם שני שוטרים ממוצא אתיופי, לצומת ‘הדואר’, סמוך לישוב טלמון, לצורך פעילות מבצעית.

אותה עת שהו במקום עשרות פלסטינים אשר חסמו את הכביש לכיוון הישוב נילי, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הכוח.

בשלב זה, ניגשו אנשי הכוח לאבטח כביש סמוך למקום, בו שהו עשרות פלסטינים אשר יידו אבנים לעבר הכוח.

במהלך פעילות הכוח בכביש, התקרבו מספר פלסטינים לאנשי הכוח. בתגובה, השליך אחד השוטרים, ממוצא אתיופי, רימון הלם לכיוונם, וזאת לצורך הרחקתם לאחור.

בשלב זה, הירשפלד, אשר שהה במקום ביחד עם ההמון הפלסטיני, התקרב עד למרחק של כ-10 מטרים מהכוח וקרא לעבר שני השוטרים ממוצא אתיופי: “תחזור, תחזור למכלאה שלך, תחזור למכלאה, לא נותנים לך להיכנס למועדון אז אתה בא לפה להוציא את העצבים שלך? לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ אז אתה בא פה נהיה גבר על הפלסטינים? את כל המשפחה כבר העלו מאתיופיה, או שהם נשארו באתיופיה כי הם לא בצבע הנכון? ככה זה, דופקים אתכם בישראל אז אתם באים לפה מרגישים גברים.

“למה לא נותנים לך להיכנס למועדון בארץ? אולי פה בכפר יתנו לך להיכנס למועדון, יתייחסו אליך יותר בכבוד מאשר בישראל”.

בהמשך, שר הירשפלד לעבר שני השוטרים “אפסים, אפסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות