“תביא לי עכשיו 5,000”: הרב ברלנד מבטיח לרפא סרטן עם סוכריות I צפו

תחקירן 'הצינור' התחזה לאב שבנו חולה, ובדק אם מנהיג 'שובו בנים' ממשיך את 'תעשיית הריפוי' שנחשפה בחדשות 13 • כשנכנס לפגישה, הבטיח הרב ברלנד שירפא את בנו - ודרש אלפי ש"ח: "אשחרר אותו מכימותרפיה" • גיא לרר, מנחה התכנית: "לא יודע איך הוא לא עצור, אלה דיני נפשות"
חרדים 10
כ"ו טבת התש"פ / 23.01.2020 16:33

אחרי פרסום התחקיר בחדשות 13, בו נחשף כי הרב אליעזר ברלנד מציע לחסידיו ריפוי מחלות קשות ואף סופניות תמורת אלפי שקלים, ולעיתים עשרות אלפי שקלים כ’פדיון נפש’ – התחזה כתב תכנית ‘הצינור’ לאב שבנו חולה בסרטן וקיבל ממנהיג קהילת ‘שובו בנים’ סוכריות פשוטות, אותן הציג כתרופה, שאמורות לכאורה לרפא את בנו.

זאת, כחלק מטיפול שעליו נאלץ ה’אב’ לשלם 5,000 שקלים.

על מנת לבסס את הקשר, עמדה מערכת ‘הצינור’ במשך חודשים ארוכים בקשר עם מקורבי הרב ברלנד – שהיה כלוא לאחר שהורשע בביצוע עבירות של מעשים חמורים בנשים – עד שלבסוף הגיע לפגישה עמו, בביתו של אחד מאנשיו, שהיה מרושת במצלמות במעגל סגור.

בטרם נכנס הכתב לחדר, בדק עוזרו של הרב ברלנד, נתן גייסי: “באת עם פידיון?”

בתגובה לדברי האב על מחלת בנו, אמר ברלנד: “אני לא אסכים עם זה. אני ארפא לך אותו. תביא לי עכשיו 5,000 שקלים ואני ארפא אותו, בעזרת השם. תביא חמש פעמים אלף”.

כשנשאל אם להמשיך את הטיפול הכימותרפי – עונה הרב ברלנד: “חייב להמשיך, או שייקח את זה”.

בשלב זה הציג מנהיג ‘שובו בנים’ בקבוקון, טועם ממנו ואומר: “זו תרופה מיוחדת. מגיעה משוויץ. טיפה על הלשון כל שעה”.

עוד מוסיף הרב: “אני אשחרר אותו מהכימותרפיה. תבוא איתו עוד שבועיים”.

לאחר מכן, החליף את השמן בכדורים, ואומר: “תן לו שלושה כדורים. זה במקום השמן”.

הכדורים, כביכול, שנראו כמו סוכריות המנטה של חברת מנטוס – ‘מנטוס קיס’, נלקחו לבדיקה באגף המעבדות ב’תל השומר’.

בטרם הגיעו התוצאות, הודה הרב שמדובר בסוכריות, שלטענתו אמורות להרגיע את הילד.

בתגובה מסר הרב ברלנד לתכנית ‘הצינור: “הרב מאמין שבברכה לאלוהים ממשיכים רפואות וידועה ובפרט ברכת ‘שהכול נהיה בדרכו’. זו הסיבה שהוא מחלק סוכריות, שממתיקות את מרירות הצרה.

“הרב לא מתיימר להיות רופא, ולא נותן ייעוץ רפואי. הרב, כמו כל הרבנים ובראשם רבי דוד אבוחצירה המקובל, הרב קוק ועוד גדולי ישראל מברכים ומתפללים על כל אחד שפונה. חלק מהאנשים מקבלים תשובה שהישועה תגיע על ידי פדיון, דבר שלא הרב ברנלד המציא וכך היא דרך היהודית מימות עולם”.

בתכנית של סיון כהן ברדיו  103fm התייחסו גיא לרר מ’הצינור’ ואריאלה שטרנבוך מ’חדשות 13′ לכך שהרב ברלנד ממשיך, לכאורה, להתל באנשים תמימים, שבאים כדי שירפא אותם ממחלת הסרטן.

גיא לרר, מנחה ‘הצינור’ סיפר בתכנית: “תחקירן שלנו נכנס עם מצלמה נסתרת לתור, הציג בעיה של סרטן במשפחה, ברלנד נתן לו 3 כדורים, והוא אמר לו ‘הכדורים האלה ירפאו את הבן שלך, וגם אמר לו שאם הוא רוצה שהטיפול הכימותרפי ייפסק, אז צריך לקחת את שלושת הכדורים האלו. זה עלה 5,000 שקל”.

בהמשך הוסיף לרר: “לקחנו את הכדורים לבדיקת מעבדה, וכבר כשראינו אותם, הרחנו אותם ועלה לנו החשד שמדובר בסוכריות מנטה”, הסביר.

לדבריו, “עוד לפני שהגיעו התוצאות, הרב ברלנד ביקש לשנות את תגובתו, ואמר שהסוכריות הללו לא מרפאות, אלא הוא נתן אותם כדי להמתיק את הגלולה, למרות שבמצלמה הנסתרת הוא אומר, ‘קחו את הכדורים האלה לריפוי’. אני לא יודע איך הוא עדיין לא עצור, אלה דיני נפשות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות