‘אידאולוגיה רצחנית’: עונש מחבל שהיה בן 14 – הוחמר למאסר עולם

בית המשפט הצבאי החמיר את עונשו של אחד המחבלים שרצחו את סמ"ר ינאי וייסמן הי"ד • נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים: "על אף שבגר בשלוש שנים, המשיב עודנו אוחז באידאולוגיה רצחנית"
חיים טוויל
י"ח טבת התש"פ / 15.01.2020 20:03

החלטה תקדימית: בימ”ש הצבאי לערעורים, קיבל היום (רביעי) את ערעור התביעה הצבאית והטיל עונש של מאסר עולם על אחד מרוצחי ינאי ויסמן הי”ד – שנרצח בפיגוע הדקירה בסניף רמי לוי בשער בנימין, לפני כ-4 שנים.

המחבל, אז נער כבן 14, הורשע ברצח, ובימ”ש הצבאי השית עליו עונש של 35 שנה בלבד.

על החלטה זו הוגש ערעור לבימ”ש הצבאי לערעורים, שכאמור התקבל.

נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים אל”מ נתנאל בנישו: “לא התעלמתי מגילו הצעיר של המשיב ואף לא מהאפשרות שבמעשהו הושפע מהאווירה המאפיינת לא פעם את הרחוב הפלסטיני, המעודדת צעירים לבצע מעשי טרור קשים… על אף שבגר בשלוש שנים, המשיב עודנו אוחז באידאולוגיה רצחנית”.

עוד כתב אל”מ בנישו בהחלטה: “סיטואציה בה נער צעיר רוצח בדם קר בן אנוש אחר, אף הוא אדם בתחילת חייו הבוגרים, שכלל לא הכירו, ומותיר אלמנה צעירה וילדה שלעולם לא תזכה באהבת אביה, קשה היא מנשוא ומעוררת שאלה עונשית לא פשוטה”.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מלווה את המשפחה, בירך על פסק הדין: “אני מברך על פסק הדין החשוב. פסק הדין מהווה תקדים חשוב לכך שכל טרוריסט יענש במלוא חומרת הדין, ללא כל התחשבות בנסיבות מקלות למיניהם. רוצח הוא רוצח ועליו לתת את מלוא הדין גם אם הוא קטין, וטוב שבימ”ש כך פסק”.

הוא הוסיף: “הגעת משפחת הנרצח לדיונים סייעה לנתינת העונש הראוי. בהזדמנות זאת אנו חוזרים על הקריאה הדחופה לתיקון החוק כך שהחוק יאפשר לעניש גם מחבלים מתחת לגיל 14”.

שני מחבלים קטינים נוספים הורשעו בעבר ברצח ויסמן ז”ל, ונגזרו עליהם 35 ו-32 שנות מאסר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות