יברקן מנהל מגעים עם הליכוד על המקום ה-20 – והודח מכחול לבן

בליכוד טוענים: הצלחנו לשכנע את חבר הכנסת גדי יברקן לעבור אלינו - ולהשתבץ במקום ה־20 • יברקן, בן העדה האתיופית שהוצב במקום ה־33 ברשימה של בני גנץ: "בכחול לבן יודעים הכל כבר חודשיים" • ח"כים בכחול לבן זועמים עליו: "הוא מנסה לסחוט את המפלגה, זה קטע מסריח"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התש"פ / 15.01.2020 13:54

חבר הכנסת גדי יברקן מסיעת כחול לבן עובר לשורות הליכוד בבחירות לכנסת ה-23?

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, הדיח בצהרים (רביעי)  את ח”כ גדי יברקן מרשימת המפלגה, בעקבות המגעים שמנהל יברקן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל לפגישה שקיים יברקן עם נתניהו כדי לבחון הצטרפותו לליכוד, הודיע גנץ: “‏החלטתי בתיאום עם ח״כ בוגי יעלון להדיח מרשימת כחול לבן את ח״כ גדי יברקן”.

לפי דיווח ב’כאן’, בליכוד טוענים: הצלחנו לשכנע את גדי יברקן לעבור ולהשתבץ במקום ה-20 ברשימה. מזכירות התנועה אשרה את השריון – זאת למרות כעס של חלק מחברי הרשימה, שיידחקו לאחור.

לאחר שבליכוד הציעו ליברקן, בן העדה האתיופית, שיריון במקום ה-20, יברקן הודיע לראשי ‘כחול לבן’ כי אם לא ישודרג מקומו ברשימה, הוא ישקול בחיוב לקבל את הצעת הליכוד.

יברקן אמר ל’כאן חדשות’: “ההצעה לעבור לליכוד קיימת מהכנסת ה־21, בכחול לבן יודעים הכל כבר חודשיים”.

יברקן, ממפלגת תל”ם של משה יעלון, הוצב במקום ה־33 ברשימת כחול לבן.

בליכוד עשו מאמצים ניכרים להציב ברשימתם מועמד ממוצא אתיופי, על מנת למשוך מצביעים מקרב בני העדה.

ח”כים בכחול לבן צוטטו ב’כאן חדשות’: “הוא מנסה לסחוט את המפלגה, זה קטע מסריח”.

בחודש שעבר, לאחר דיווח כי הליכוד ישקיע חלק מקמפיין הבחירות כדי לפנות לציבור עולי אתיופיה, הגיב יברקן: ‎”בפעם הראשונה בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, הליכוד סוף סוף מתייחס ברצינות ליוצאי אתיופיה ולא לוקח אותם כמובן מאליו כפי שעשה במשך 30 שנה.

“נתניהו הולך לשפוך מיליונים בניסיון חיזור נואש אחר קולותיהם שעברו לכחול לבן. רק דבר אחד נתניהו לא מבין – את ה’אתיופים’ לא קונים בכסף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות