רשות שדות התעופה האמריקנית ביטלה את איסור הטיסה לישראל

מנהל התעופה הפדרלי האמריקני הודיע כי הוא מבטל את איסור הטיסה לישראל; לכאורה אחרי שבנתב"ג העבירו את תוכניות האבטחה • לא ברור כיצד ינהגו החברות האירופאיות • בשעות הערב צפויות הטיסות הראשונות לנחות בנמל התעופה בן גוריון • משעל טען אמש כי חמאס הביא מצור על ישראל
כ"ה תמוז התשע"ד / 23.07.2014 19:59

בסביבות השעה 6 וחצי בבוקר הודיע ה- FAA – מנהל התעופה הפדרלי האמריקני כי הוא מבטל את איסור הטיסה לישראל. לא ברור מה גרם לביטול ההנחייה, אם העברת המידע בדבר הסדרי האבטיה בנתב”ג, או ההבנה בבית הלבן כי לחץ מסוג זה לא ישפיע על ישראל להגיע להפסקת אש. בהודעה נכתב כי האיסור החל בעקבות נפילת רקטה קילומטר וחצי משדה התעופה.

לא ברור מה יעשו חברות התעופה האירופאיות, מה גם ששם ההמלצה שלא לנחות בישראל עומדת בעינה. בשעות הערב צפויות לנחות בנתב”ג הטיסות הראשונות מארצות הברית.

עד שעות הבוקר, ולמרות שישראל הודיעה כי תפתח את שדה התעופה ‘עובדה’ בנגב לנחיתת טיסות בינלאומיות ממדינות החוששות לנחות בנתב”ג, הודיע ה-FAA על הארכת איסור הטיסה לישראל ביממה נוספת.

• נתב”ג משותק: רשויות התעופה בעולם הורו לא לטוס לישראל

• חלופה לנתב”ג: שדה התעופה בעובדה ייפתח לטיסות בינלאומיות

כזכור, אחרי שמשרד החוץ האמריקני הוציא אזהרת מסע לישראל, ואחרי שרקטה התפוצצה פחות משני קילומטר מנמל התעופה בן גוריון – הורו ב-FAA, לחברות התעופה האמריקניות הטסות לישראל, לבטל את טיסותיהן לארץ.

בעקבות האמריקנים, הודיע המינהל האירופי כי הוא “ממליץ בחום” שלא לקיים טיסות לישראל. כל החברות האירופאיות, למעט בריטיש איירוויז, הודיעו כי הן מבטלות את הטיסות הסדירות לישראל. מטוסים שהיו בדרכם לנחיתה סבו על עקבותיהם, וכ-4000 ישראלים נתקעו בטורקיה מבלי יכולת לחזור ארצה.

בעקבות המצב החליטו ב’ארקיע’ להגביר את קצב הטיסות לקפריסין, ונכון להיום ניתן להגיע לישראל דרך אל-על, רוסיה, אנגליה, וקפריסין.

החברות האירופאיות הודיעו אמש כי ייבחנו את הפסקת הטיסות בטווח של כ-48 שעות, כלומר מחר. רוסיה הודיעה כי מטוסיה טסים לישראל.

בחמאס משתמשים בהוראת ה-FAA בכדי לצייר תמונת ניצחון ולפיה הצליחו “לסגור” את השמים בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד מתי השמאלנים,ימשיכו ללקק למוסלמים צמאי הדם(ערבים),השמאלנים והמוסלמים רוצים רק בהשמדת עם ישראל,השמאלנים(הערב רב)הם נגד יהודים,הם וצמאי הדם המוסלמים(הערבים)רוצים רק בהשמדתינו.
    24/07/2014 09:51
    עד מתי?
  1. עד מתי השמאלנים,ימשיכו ללקק למוסלמים צמאי הדם(ערבים),השמאלנים והמוסלמים רוצים רק בהשמדת עם ישראל,השמאלנים(הערב רב)הם נגד יהודים,הם וצמאי הדם המוסלמים(הערבים)רוצים רק בהשמדתינו.