נתב”ג משותק: רשויות התעופה בעולם הורו לא לטוס לישראל

ה-FAA, מינהל התעופה הפדרלי האמריקני, הורה לחברות התעופה האמריקניות הטסות לישראל, לבטל את טיסותיהן לארץ - עד להודעה חדשה • בין החברות שיפסיקו לטוס: דלתא, יונייטד ו-יו.אס.אייר • נתב"ג הפך לאיזור סיכון עם נפילת הרקטה ביהוד
כ"ד תמוז התשע"ד / 22.07.2014 18:31

אחרי שמשרד החוץ האמריקני הוציא אזהרת מסע לישראל, ואחרי שרקטה התפוצצה פחות משני קילומטר מנמל התעופה בן גוריון – הורו ב-FAA, מינהל התעופה הפדרלי האמריקני, לחברות התעופה האמריקניות הטסות לישראל, לבטל את טיסותיהן לארץ, עד להודעה חדשה.

בין החברות שיפסיקו לטוס: דלתא איירלנס, יונייטד איירלנס ו-יו.אס.אייר איירלנס.

טיסת דלתא איירלנס שהייתה בדרכה לישראל בשעת ההחלטה נחתה בפריז.

מינהל התעופה מונחה לבטל באופן אוטומטי את כל הטיסות היוצאות מארצות הברית לשדות תעופה באזורי סיכון.

נתב”ג הפך לאיזור סיכון עם נפילת הרקטה ביהוד – כקילומטר משדה התעופה.

גם חברות סוויס, לופטנזה ואוסטריאן אייר הודיעו כי הן מפסיקות זמנית את הטיסות לישראל. בהודעה נמסר כי ייבחנו את הביטול בתוך 48 השעות הקרובות.

חברות נוספות שביטלו טיסות: חברת התעופה אייר פרנס משעה את טיסותיה לתל אביב. מנציגות החברה בארץ נמסר: “החברה עוקבת בעירנות אחר המצב ונמצאת בקשר עם הגורמים הרלוונטיים. בטיחות הנוסעים וצוות המטוס נמצאת בחשיבות עליונה”.

כך גם חברת KLM שביטלה הערב טיסה מאמסטרדם לת”א “עקב מצב לא וודאי ליד נמל התעופה בן גוריון”. גם חברת אייר קנדה ביטלה טיסות.

חברות התעופה הרוסיות המקיימות טיסות סדירות לישראל לא יבטלו אותן, מקור במשרד התעופה הרוסי אמר לאתר חדשות מקומי כי הטיסות לישראל וממנה כפופות לאישור השלטונות הישראליים, “כל עוד הם מאשרים אנחנו טסים”. כמו כן גם בריטיש איירוויז הודיעה כי טיסותיה יתקיימו כרגיל.

ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, היהודי מייקל בלומברג, קרא לרשות התעופה של ארה”ב לאפשר לחברות התעופה לטוס לישראל. בלומברג הודיע כי יטוס בעצמו עם אל על לתל אביב בכדי “להפגין סולידריות עם העם בישראל וכדי להוכיח שבטוח לטוס אל ומישראל”. לדברי בלומברג, “הגבלות הטיסה האמריקאיות הן טעות שמעניקה לחמאס ניצחון. על ארה”ב לבטלן באופן מיידי”.

גורם בענף התעופה אמר ל’גלובס’: “כל זה קרה בגלל הטיל שנורה היום ליהוד הסמוכה לנתב”ג. מדובר בהידרדרות איומה במצב”.

מרשות שדות התעופה נמסר: “מנהל התעופה האמריקאי ובעקבותיו חלק מחברות התעופה האירופאיות, החליטו על הפסקת הטיסות לישראל ב-24 שעות הקרובות. לקבלת מידע נוסף יש לפנות לחברות התעופה וסוכני הנסיעות. בנוסף עד יום שבת 26 ליולי בחצות, כל הטיסות הבינלאומיות מטרמינל 1 יועברו לטרמינל 3. בפעילות הפנים ארצית לא יחול שינוי.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו סיבה לחסל את החמס ולתמיד אחרת המדינה תשותק סופית
    22/07/2014 19:14
    ש