נתניהו הגיש את בקשת החסינות I סגל: הסיכויים שידונו בה – אפסיים

באי כוחו של ראש הממשלה הגישו את הבקשה ליו"ר הכנס • ביום ראשון ייפגש יולי אדלשטיין עם ח"כ אבי ניסנקורן לדיון בהקמת ועדת הכנסת • עמית סגל: "הסיכויים שתקום ועדת כנסת, שתספיק לדון ולקבל החלטה - אפסיים"
אריה ריבקינד
ה' טבת התש"פ / 01.01.2020 22:19

באי כוחו של ראש הממשלה הגישו הערב (רביעי) ליו”ר הכנסת את הבקשה של בנימין נתניהו לחסינות מפני כתבי האישום העומדים נגדו.

בהצהרה שנתן זמן קצר קודם לכן אמר נתניהו, כי הוא עושה זאת משום שבכוונתו להמשיך להוביל את ישראל.

במכתב בן 10 עמודים שהגישו עורכי דינו נכתב, כי כתב האישום הוגש בחוסר תום לב, ניהול ההליך הפלילי נגד ראש הממשלה בשלב זה יגרום נזק של ממש לתפקוד הכנסת ולייצוג רצון הבוחרים – וכי ראש הממשלה הופלה מול ראשי ממשלות אחרים.

ראש הממשלה ביקש במכתבו לקבל את מלוא חומר החקירה נגדו. לטענתו הוא קיבל לקראת השימוע חומרי חקירה חלקיים ועכשיו הוא צריך את כל חומר החקירה כדי שיוכל למצות את הטיעונים שלו לגבי החסינות.

ביום ראשון ייפגשו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויו”ר הוועדה המסדרת ח”כ אבי ניסנקורן. השניים ידונו בדרישת מפלגת כחול לבן להקמת ועדת כנסת שתדון בחסינותו של ראש הממשלה.

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, עמית סגל, כתב הערב: “הסיכויים שתקום ועדת כנסת, שתספיק לדון ולקבל החלטה – אפסיים. דיוני חסינות הם תהליך ארוך, עתיר שעות ופרקליטים, שלפניו פרק זמן לקריאת האישומים. לפני כן צריך גם לדון בחסינות של חיים כץ. סיפור של חודשים, לא 8 שבועות. המטרה העיקרית של כחול לבן היא להשאיר את הנושא חי ובועט עד הבחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות