עונש קל: ‘נוכל הטינדר’ מבני ברק ירצה רק 15 חודשי מאסר

בית משפט השלום בתל אביב גזר עונש מאסר על שמעון יהודה חיות - בנו של הרב יוחנן חיות, רבה של חברת התעופה 'אל על' • הורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שהונה וגנב מאות אלפי שקלים מאנשי עסקים • תלונות חדשות נגדו ונגד אביו נחקרות ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב
חיים טוויל
ב' טבת התש"פ / 30.12.2019 13:10

פרשת ‘נוכל הטינדר’: בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) על שמעון יהודה חיות, תושב בני ברק בן 30, עונש מאסר של 15 חודשי מאסר בפועל בלבד – בגין תיק הונאה ובריחה מישראל. כך דיווח היום (שני) שמעון איפרגן​ ב’מאקו’.

לפי הסדר הטיעון, חיות – בנו של הרב יוחנן חיות, רבה של חברת התעופה ‘אל על’ – גם ישלם פיצוי של 150 אלף שקל לקורבנות ועוד 20 אלף שקל קנס לקופת המדינה.

במידה ויקבל קיצור של שליש מעונשו, הוא צפוי להשתחרר בעוד כחודשיים מהכלא.

איש עסקים שעל פי החשד נעקץ על ידי חיות, אמר בתגובה לאתר ‘מאקו’: “זו בושה וחרפה שזה העונש שגזרו עליו. אם זה מה שהוא קיבל – איזה מסר רשויות החוק מעבירות לאזרחים, שמותר לעקוץ ולרמות, לחגוג על כספיהם ולקבל פרס בדמות עונשים מצחיקים”.

חיות נאשם כי הונה לפני מספר שנים, בכמה מקרים שונים. הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב, אולם כאשר שוחרר בערבות, ברח מהארץ בדרכון מזויף לירדן ומשם לאוקראינה. גם שם, על פי החשד, ביצע מספר עקיצות.

בהמשך שינה את שמו לסיימון לבייב והציג עצמו כאיש עסקים. הוא הונה נשים בפינלנד, נעצר ונשפט לשנה וחצי מאסר – ובתום ריצוי עונשו גורש לישראל. כאן הוא  שוב שוחרר בערבות – ואז נמלט שוב למערב אירופה.

כמה נשים התלוננו כי “לבייב”, אותו הכירו ב’טינדר’ הונה אותם, על פי החשד, במאות אלפי יורו וחגג על חשבונם כאשר הציג עצמו כאיש עסקים עשיר ממשפחת לבייב.  הן הגישו נגדו תלונות באנגליה, שוודיה ונורבגיה.

ביולי השנה הוא נעצר ביוון, והוסגר לישראל בערב יום כיפור. כעת, כאמור, נגזר דינו.

לפי הדיווח ב’מאקו’, תלונות חדשות נגדו ונגד אביו נחקרות ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה איזכור של 'טינדר' לגיטימי באתר חרדי???
    30/12/2019 18:48
    נתי
  1. להיות יותר “מגניבים” מכיכר השבת???!