כצפוי: מח”ש לא תעמיד לדין את תוקפי הנער המיוחד יענקי רוזנברג

לפי מח"ש,  אין די ראיות לטענה על שימוש בכוח עודף של השוטרים לצורך המעצר • התיק הועבר למחלקת משמעת במשטרה, לצורך הפקת לקחים
יוני גרין
כ"ה כסלו התש"פ / 23.12.2019 14:07

שבעה חודשים לאחר שהותקף הנער המיוחד: המחלקה לחקירת שוטרים החליטה שלא להעמיד לדין פלילי את השוטרים שתקפו את יענקי רוזנברג, הנער המיוחד שהותקף  בליל ל”ג בעומר בשכונת מקור ברוך בירושלים.

לפי מח”ש,  אין די ראיות כדי לתמוך בטענה על שימוש בכוח עודף לצורך ביצוע המעצר.

מח”ש העבירה את התיק למחלקת משמעת במשטרה, לצורך הפקת לקחים.

מארגון בצלמו, שהגיש מיד אחרי האירוע תלונה רשמית למח”ש – ואף פנה לשר ארדן נמסר: “המדובר בהתרת דם של כלל המגזר החרדי בכלל ושל אנשים בעלי צרכים מיוחדים בפרט.

“זהו לא סוד שהיו ויהיו עוד היתקלויות כאלה. במקום שהמשטרה תלמד לקח. יודעים כל שוטרי ישראל, כי גם אם תיפגע בחסר ישע לא תיענש. ארגון בצלמו יגיש כבר היום ערעור ויפעל לקיום דיון בכנסת בעניין”.

יענקי רוזנברג, הנער החרדי המיוחד, הותקף באלימות בידי שוטרים אלימים בערב ל”ג בעומר. מעצרו, תוך שהשוטרים מפעילים כלפיו אלימות ברוטלית – טלטל את הרשתות החברתיות וגרר גינויים מכל גוני הקשת הפוליטית.

המשטרה טענה, בהודעה שפרסמה למחרת התקיפה, כי הנער תקף שוטרת בלבוש אזרחי במהלך מחאה נגד ביטול מדורות ל”ג בעומר בשכונה.

אלא שבתיעוד שצולם בזירה לא נראית שום תקיפה.

הנער תועד כשהוא פצוע בפניו, צועק ומתנגד למעצר, כשברקע המוחים מנסים להסביר לשוטרים את מצבו הרפואי.

באחד התיעודים נראה אחד הנוכחים מתעמת עם השוטרת וטען בפניה כי היא זו שהתחילה את התגרה. השוטרת טענה כי הנער שנעצר דחף אותה והיא בתגובה הזעיקה את השוטרים שהחליטו לעצור אותו.

רק לאחר שהתברר מצבו הרפואי, הוא שוחרר.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפגנה גדולה ועכשו
    23/12/2019 14:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם לא נצא להפגנה גדולה ולא נילחם על זכויותינו. נמשיך לחטוף יותר , אנחנו כעת בבדיקה. הם יודעים שחוץ מלהתלונן אליהם,והם עצמם יקבעו האם הם בסדר או לא. אין לנו מה לעשות.
    אבל אם נצא להפגנה גדולה ושמם מוכפש שוב אצלם בתקשורת את זה הם לא אוהבים. ועל זה הם יענישו את השוטר המתעלל

  2. מדינת משטרה פח
    24/12/2019 08:59
    שימי
  3. לצערנו במשטרה קיימת תרבות השקר, כל אחד מגבה את השני בברנז’ה, וגם מח”ש מתנהל באותה התרבות, צריכים להקים את מח”ש מחדש, עם אנשים חדשים מבחוץ.