שקד נגד הדיון בבג”ץ: ‘טעות חמורה שתרסק אמון הציבור בבית המשפט’

הח"כ תוקפת את כוונת בג"ץ לדון בשבוע הבא האם נתניהו יכול לקבל מנדט להרכבת ממשלה • "רק הנשיא יכול להחליט על מי יטילו את המלאכה"
אריה ריבקינד
כ"ד כסלו התש"פ / 22.12.2019 19:23

יו”ר הימין החדש ח”כ איילת שקד הגיבה הערב (ראשון) על החלטת בג”צ לבחון האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יכול לקבל את המנדט להרכבת ממשלה תחת כתבי אישום.

“רק נשיא המדינה יכול להחליט על מי יטילו את הרכבת הממשלה, ובג״ץ לא יכול להתערב בשיקול דעתו. לא אני אומרת את זה, חוק יסוד נשיא המדינה אומר את זה”, אמרה שקד.

שרת המשפטים לשעבר הוסיפה: ”דריסה של חוקי היסוד או עיוותם היא טעות חמורה שתגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפטית ולתחושה של הפיכה שלטונית”.

מוקדם יותר הודיע בג”ץ כי הדיון הראשון בשאלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיים בשבוע הבא – ב-31 בדצמבר.

בראש ההרכב תעמוד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הדיון ייערך בפני השופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן.

מדובר בעתירה שהוגשה לפני כשבועיים על ידי 67 דמויות בולטות בשדה הציבורי, באקדמיה ובתרבות, המיוצגים בידי עו”ד דפנה הולץ-לכנר.

בין העותרים הרבים ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר פרופ’ עוזי ארד, מפקד חיל האוויר לשעבר אביהו בן נון, ראש השב”כ לשעבר כרמי גילון, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר פרופ’ רבקה כרמי, היזם דב מורן, המחזאי יהושע סובול ודמויות מוכרות נוספות.

חבר הכנסת מיקי זוהר, יושב ראש סיעת הליכוד, הגיב לכוונת בג”ץ לדון האם ראש הממשלה נתניהו רשאי להרכיב ממשלה לאחר שהוגש נגדו כתב אישום.

“אם בג”צ יתערב בשאלת הרכבת הממשלה על ידי נתניהו, נחוקק פסקת התגברות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה – ונבטל בחקיקה את ההחלטה שאוסרת על נתניהו להרכיב ממשלה”, איים זוהר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות