מריחים בצורת? חודש נובמבר היה השחון והחם ביותר מזה 9 שנים

החודש החולף היה חם ויבש מהרגיל: במהלך השבועיים הראשונים הטמפרטורות שנמדדו היו גבוהות בכחמש מעלות מהממוצע • רשות המים: "אחד מחודשי נובמבר השחונים והחמים ביותר שהיו"
חרדים 10
ל' חשון התש"פ / 27.11.2019 23:08

על פי הנתונים של השירות המטאורולוגי, חודש נובמבר השנה הוא השחון ביותר מאז שנת 2010.

נובמבר גם היה חם ויבש מהרגיל, כאשר במהלך השבועיים הראשונים של החודש הטמפרטורות שנמדדו היו גבוהות בכחמש מעלות מהממוצע, ונמדד גם רצף חריג של ימים חמים.

נחום מליק, חזאי מטאו-טק, אמר לדן לביא מ’ישראל היום’: “המצב הבעייתי הנוכחי לא אומר דבר לגבי המשך החורף, אם כי אם הדבר יימשך עמוק לתוך חודש דצמבר זה כבר יתחיל להדאיג. אם לשפוט על פי המודל של המרכז האירופאי לחיזוי, יש בפירוש סיבה לחשש”.

עבור חקלאים רבים, המשמעות של חודש נובמבר עם מעט משקעים היא שהזריעות למעשה נדחות והם נדרשים להשתמש בהרבה יותר מים לצורכי השקיה.

ברשות המים אומרים: “חודש נובמבר מתברר כאחד מחודשי נובמבר השחונים והחמים ביותר שהיו. מפלס הכנרת ממשיך עדיין לרדת בקצב של כחצי ס״מ בכל יומיים שלושה, והיעדר הגשמים והטמפרטורות הגבוהות החודש חייב את החקלאים להמשיך ולהשקות את שדותיהם, כשבדרך כלל הגשמים מייתרים את ההשקיה בנובמבר.

“אם חלילה שנה זו תהיה שחונה, המצב יחסל את כמויות המים שהתווספו לבנק המים המדולדל של ישראל בחורף הקודם ויחמיר את מצבנו”.

נכון להיום חסר לכנרת מלאה קצת יותר מ-3 מטרים של מים. בחורף הקודם עלתה הכנרת בכשלושה מטרים וחצי, אך בקיץ האחרון ירד המפלס בכ-69 סנטימטרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות