‘ישראל ביתנו’ מגישה שורת הצעות חוק מעוררות מחלוקת

למרות הניסיון לשוות נופך חגיגי ליום השבעת הכנסת ה-22, מפלגת ישראל ביתנו ממהרת להגיש שורה של הצעות חוק שנויות במחלוקת בתחומי דת ומדינה • בין הצעות החוק שיוגשו כבר היום ניתן למצוא את חוק הגיוס, אשר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת ה-20 ואת החוק לביטול חוק המרכולים
אריה ריבקינד
ד' תשרי התש"פ / 03.10.2019 09:31

בצל המבוי הסתום ועוד  לפני הפגישה של אביגדור ליברמן עם ראש הממשלה – הודיעה הבוקר (חמישי) סיעת ישראל ביתנו על צעד נוסף שעשוי להחריף את המחלוקת ולהקשות על הקמת ממשלה חדשה בקרוב.

לפי הודעת ישראל ביתנו, בכוונת המפלגה להגיש כבר היום, יומה הראשון של הכנסת ה-22, שורה של הצעות חוק שנויות במחלוקת בתחומי דת ומדינה, לצד הצעות חוק נוספות אותן הבטיחה המפלגה לקדם במהלך מערכת הבחירות, שמטרתן – כהגדרת המפלגה “לשמור על העיקרון של חייה ותן לחיות”.

בין הצעות החוק שיוגשו ניתן למצוא את חוק הגיוס, אשר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת ה-20 בהתאם לנוסח שקידם משרד הביטחון.

כמו כן יגישו בישראל ביתנו את החוק לביטול חוק המרכולים, אשר יעניק סמכות לעיריות ולמועצות המקומיות לקבוע את אופי החיים ביישוב, ובכלל זה האזורים בהם ניתן לפתוח עסקים בשבת.

חוקים נוספים שיוגשו באותה הזדמנות הם: החוק להסמכת רבנים עירוניים לקיום הליך גיור, כפי שהיה נהוג עד לשנות ה-90; חוק ברית זוגיות; חוק חובת לימודי ליבה כתנאי לקבלת תקציב למוסד חינוכי; חוק העלאת הבטחת ההכנסה לקשיש לסכום של 70% משכר המינימום; וכן חוק מתן אפשרות לתחבורה ציבורית ובכלל זה רכבת, בסופי השבוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור בחירות בעוד חצי שנה..
    04/10/2019 03:31
    אלי
  1. אין בעיה.עם ישראל ינצח