חבד בהונגריה קיבלה הכרה דרמטית מהממשלה – וזה שווה הרבה כסף

סגן ראש ממשלת הונגריה, הממונה על ענייני הדתות במדינה, הכריז כי ייחתם הסכם מקיף עם קהילת חב"ד-EMIH - והקהילה תוכר כקהילה דתית בקטגוריה הגבוהה ביותר • הרב שלמה כובש: "זה מראה את ההערכה של המדינה לפעילות של חב"ד"
נתן פרל
כ"ג אלול התשע"ט / 23.09.2019 19:07

סגן ראש ממשלת הונגריה, ז’ולט שאמיין – הממונה על ענייני הדתות במדינה – הכריז היום (שני) כי יחתום על הסכם מקיף עם ‘הקהילה היהודית המאוחדת של הונגריה – EMIH’, בראשות שליח חב”ד הרב שלמה כובש.

לפי דיווח באתר חב”ד-COL, במסגרת ההסכם, הקהילה תוכר כקהילה דתית בקטגוריה הגבוהה ביותר ותקבל בעקבות כך, בין היתר, תקציב גדול לשיפוץ בתי כנסת נוספים.

סגן ראש הממשלה השתתף אתמול באירוע שערכה הקהילה לרגל פתיחת שני בתי חב”ד חדשים בעיר וסיום כתיבת שני ספרי תורה.

באירוע הכריז סגן ראש הממשלה כי קהילת EMIH-חב”ד עומדת לחתום על הסכם כללי עם הממשלה שיסדיר את כל ענייני החינוך, הרווחה ועוד.

עד כה היה לממשלה ההונגרית הסכם זהה רק עם שלוש קהילות דתיות – הקתולים, הפרוטסטנטים והיהודים הנאולוגים. “עכשיו גם לחב”ד יהיה הסכם”, אומר גורם בבודפשט.

בשיחה של הרב שלמה כובש עם COL – הוא אמר: “זה מראה את ההערכה של המדינה לפעילות של חב”ד, כמו שאמר סגן ראש הממשלה באירוע – שהם מוקירים מאוד את הפעילות של חב”ד, שלא רק שומרת על זיכרונות העבר והמורשת, אלא גם מחזירה להם חיים ושמחה ותוכן. הוא הדגיש שהפעילות היא בכל המדינה וגם עם יהודים הונגרים מחוץ לגבולות הונגריה”.

הרב כובש ציין, כי הצדדים עמלו על נוסח הסכם כשנתיים, ובשבוע שעבר אושר הנוסח של ההסכם בישיבת הממשלה.

החתימה על ההסכם תתקיים בעוד מספר שבועות – ואז הוא ייכנס לספר החוקים של המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות