מפלים ספרדים גם בדיווחי הקווים הכשרים: שס לא, יהדות התורה כן

'קו דיווחים' של ש"ס נחסם למתקשרים מטלפונים של הקומה הכשר, בעוד הקו של יהדות התורה נותר פתוח • גורם חרדי ל'ישראל היום': "אפליה בוטה ומרגיזה כלפי ציבור ענק של לומדי תורה ופגיעה ישירה בגדולי הדור הספרדיים"
חרדים 10
ג' אלול התשע"ט / 03.09.2019 18:04

מאזינים שביקשו בימים האחרונים להתקשר לקו דיווחים של מפלגת ש”ס, באמצעות קווים כשרים, הופתעו לגלות: המספר חסום בפניהם.

“מנוי הטלפון שברשותך שייך לקומה הכשרה הכולל שירות סינון שיחות בפיקוח ועד הרבנים לענייני תקשורת”, נשמעה ההקלטה האוטומטית.

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, כאשר אותם מאזינים ניסו להתקשר לקו דיווחים דומה – של יהדות התורה, הם לא נתקלו בשום בעיה.

‘הקומות הכשרות’ הוקמו על מנת לסנן תכנים בלתי הולמים לציבור החרדי, אבל מה יכול להיות לא הולם בקו דיווחים טלפוני של מפלגה חרדית?

גרינווד מציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה מתקבלים החלטות מעין אלו ללא הסבר.

גורם חרדי בכיר צוטט ב’ישראל היום’: “מדוע חלק מהציבור יכול לשמוע את המסרים של יהדות התורה והחלק השני של הציבור החרדי איננו יכול להאזין למסרים של ש”ס? מה זה אם לא אפליה בוטה ומרגיזה כלפי ציבור ענק של לומדי תורה ופגיעה ישירה בגדולי הדור הספרדיים.

“אנחנו קוראים למשרד התקשורת להסיר את הכפפות ולהיכנס לעובי הקורה. לא ייתכן שבמדינת ישראל יהיה חוק אחד לחלק מהציבור וחוק אחר לחלק אחר מהציבור”.

בוועד הרבנים לענייני תקשורת טענו בתגובה, כי השני הקווים חסומים. הם לא הסבירו מדוע יש לחסום את הקווים.

“מבדיקת הנתונים עולה כי אין כל אפליה בהקשר לקווים שהצגת בפנייתך, שני הקווים שהזכרת בפנייתך אינם פתוחים לעת עתה. לגופו של ענין, ההכרעה בדבר קווים מסוג זה, מסורה בידי מרנן ורבנן גדולי ישראל חברי וחכמי מועצות גדולי וחכמי התורה, ובהתאם להכרעתם תנהג ועדת הרבנים לענייני תקשורת”.

בישראל היום הוצג סרטון מתעוד הקו החסום של ש”ס, והקו הפתוח של יהדות התורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מעניין
    11/09/2019 23:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עכשיו הבנתי למה אני לא יכול להתקשר לבית שלי ל077 מאז ששאלו אותי אם אני מצביע ש”ס אמרתי שכן ושאלו אם כולם מצביעים ש”ס אמרתי בוודאי ואז כולם נחסמו. מה הקשר לטלפון שלי בבית שנחסם איזה בעיה יש רק טלפון קווי. בושה. באים בשם מרנן ורבנן הפוליטיקאים פוסקי הדור לעינייני נוכלות ונבזות. מי הם ה’ יודע. שה’ ישמור אותנו מהם וישלם להם ויתן להם פוסקים כמותם