צפו: אביו של דביר שורק הי”ד נפרד בדמעות מ”ילד של אור”

עורך 'השילוח', הפובליציסט יואב שורק, אביו של דביר שורק הי"ד שנרצח הלילה בגוש עציון, נפרד בדמעות מבנו: "מי שלא הכיר אותו - הפסיד" • "היה צריך להיות לו יום הולדת ביום שלישי. על המתנה אנו מודים ואת הכאב אנו נישא" • בת דודה: היה בו תום לא מהעולם הזה
חיים טוויל
ז' אב התשע"ט / 08.08.2019 14:35

העיתונאי והפובליציסט יואב שורק, אביו של דביר שורק הי”ד שנרצח הלילה בידי מחבלים בגוש עציון, סיפר בצהריים (חמישי) על בנו.

“דביר שלנו היה… מי שלא הכיר אותו הפסיד. היה ילד מתוק שחיפש כל הזמן איך ומי צריך עזרה. הוא היה ילד של אור בעיניים ומישהו שהיה לו רצח בעיניים לקח אותו”, אמר האב.

האב הוסיף: “הפיגועים מלווים את החברה הישראלית וזה חלק ממציאות החיים ומאבק ארוך על החיים שאנחנו מנהלים פה. קיבלנו מתנה לכמעט 19 שנה. היה צריך להיות לו יום הולדת ביום שלישי. על המתנה אנחנו מודים ואת הכאב אנחנו נישא”.

 

“היה בו תום שלא מהעולם הזה”, סיפרה טל נוימן, בת דודתו לחדשות 12. “אני הרבה יותר גדולה מדביר. כבת דודה גדולה הוא היה בשבילי ילד עם עיניים גדולות ותמימות. הוא היה מעל הוויכוחים, המריבות והתככים שפוגשים אותנו.

“יש משהו מאוד חזק שדווקא בחודש אב, היום הולדת שלו הוא נרצח. אנחנו ממש בחוסר ממש גדול. דווקא האנשים עם התום והאור ועם נפש של משוררים הם אלה שהולכים כל כך מוקדם. אני מרגישה שזו הזמנה בשבילי לראות איך אני מוסיפה יותר אור לחיים שלי”.

“היכרתי את דביר מגיל אפס”, סיפר בן דודו, בנימין הרלינג. “תמיד כשהיינו קטנים הייתי בא אליו ולאחים שלו ותמיד קינאתי בו, על זה שהוא מצד אחד לא תמיד במרכז המעגל אבל תמיד היו לו חברים קרובים. היו לו כמה חברים שהוא תמיד היה איתם. הוא היה שקט ואף פעם לא רב עם מישהו. הוא היה המרכז של הבית, הוא דאג לאחים שלו. מאוד נהניתי להיות איתו. בשנים האחרונות צפיתי מהצד וראיתי שהוא בחור מאוד עמוק”.

דביר הי”ד. צילום: באדיבות המשפחה

דביר שורק הי”ד, תושב עפרה בן ה-19, למד בישיבת ההסדר ‘אור תורה מחניים’.

דביר הי”ד הוא בנם של יואב שורק, עורך כתב העת ‘השילוח’ ורעייתו רחל, ונכדו של הרב בנימין הרלינג הי”ד, שנרצח בפיגוע ירי בהר עיבל בחודש תשרי תשס”א, כאשר דביר היה בן שלושה חודשים.

הוא יובא למנוחות הערב בשעה 20:00 בבית העלמין בישובו עפרה.

גופתו של דביר הי”ד נמצאה בשעה 3:00 לפנות בוקר עם סימני דקירות בשטח פתוח בין קיבוץ מגדל עוז לאפרת, באזור ישיבת מחניים, בה למד.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות