ידיד אמת: בוריס ג’ונסון נבחר לראש ממשלת בריטניה במקום תרזה מיי

המפלגה השמרנית בבריטניה בחרה את בוריס ג'ונסון לתפקיד ראש הממשלה • ג'ונסון גבר על שר החוץ ג'רמי האנט ויחליף בתפקיד את תרזה מיי - שבירכה: "תהיה לך את התמיכה המלאה שלי מהמושבים האחוריים"
נתן פרל
כ' תמוז התשע"ט / 23.07.2019 14:14

המפלגה השמרנית בבריטניה בחרה את בוריס ג’ונסון לתפקיד ראש הממשלה.

ג’ונסון גבר על שר החוץ ג’רמי האנט ויחליף בתפקיד את תרזה מיי שהודיעה על התפטרותה.

הוא יכנס מחר לתפקידו.

ג’ונסון אמר לאחר בחירתו: “אני רוצה להודות לתרזה מיי על השנים בהן כיהנה כראש הממשלה. היתה לי הזכות לשרת כשר בממשלתה ולראות את התשוקה האדירה שלה להצליח. כעת עלינו לעמוד על הקונפליקט בין הרצון שלנו להיות בשיח ובהסכמים עם האיחוד האירופי, לבין הרצון לקבוע את עתידנו. זו המשימה ואנחנו יכולים לבצע אותה”.

הוא הבהיר כי פניו לבחירות הבאות: “אנחנו נאחד את האומה, ננצח את הלייבור ואת ג’רמי קורבין, נביא אנרגיות חדשות לאומה שלנו ונגרום לכך שנאמין שוב בעצמנו”.

ג’ונסון בן ה-55 כיהן כראש עיריית לונדון בין 2008 ל-2016 ולאחר מכן כיהן כשר החוץ בממשלתה של תרזה מיי. ביולי בשנה שעברה ג’ונסון התפטר על רקע חילוקי דעות עם מיי על הסכם הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי.

בישראל מביעים שביעות רצון מבחירתו של ג’ונסון

הוא כינה את עצמו בעבר “ציוני” ואמר שישראל היא מדינה נהדרת שהוא אוהב. ג’ונסון התנדב בשנות ה-80 בקיבוץ כפר הנשיא שבגליל העליון.

ראשת הממשלה היוצאת תרזה מיי ברכה את בוריס ג’ונסון על בחירתו: “עלינו לעבוד יחדיו על מנת להעביר את הברקזיט. תהיה לך את התמיכה המלאה שלי מהמושבים האחוריים”.

נשיא ארה”ב דונלד טראמפ בירך: “ברכות לבוריס גו’נסון על בחירתו לראשות הממשלה של הממלכה המאוחדת. הוא יהיה נהדר”, כתב טראמפ בטוויטר.

בימים האחרונים שוחחו השניים מספר פעמים.

יו”ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר על בחירת ג’ונסון: “בהצלחה לבוריס ג’ונסון, ידיד אמת של מדינת ישראל. אני בטוח שכראש ממשלת בריטניה הוא ימשיך לפעול במטרה לגרום לקהילה היהודית בממלכה להרגיש בטוחה ולטפח את הקשרים ההיסטוריים החשובים בין בריטניה וישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות