מקדח נפל לחלל מתחת לאדמה – והחיילים הבינו: יש פה עוד מנהרה

בזמן הקמת המכשול התת קרקעי סמוך לגדר המערכת: צה"ל חשף מנהרת טרור חדשה מרצועת עזה • דובר צה"ל: "בשעות אלה מבצעים לוחמי צה״ל חקר של התוואי" • זוהי המנהרה ה-18 שחושף צה"ל בשנתיים האחרונות • המועצה האזורית אשכול: 'המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול'
חיים טוויל
ה' תמוז התשע"ט / 08.07.2019 20:18

צה”ל הודיע הערב (שני) כי נחשפה מנהרת טרור נוספת בדרום רצועת עזה.

המנהרה נחשפה במהלך בניית המכשול התת-קרקעי בגבול הרצועה.

בשעות אלה מבצעים לוחמי צה״ל חקר של התוואי, כדי להבין מה היה עומקה, מהיכן היא יצאה ולאן הובילה, וכן נבדק אם מדובר במנהרה חדשה או במנהרה מתקופת ‘צוק איתן’.

זוהי המנהרה ה-18 שחושף צה”ל בשנתיים האחרונות.

המנהרה נחשפה לאחר שבשעות הבוקר, חיילים שפעלו בדרום הרצועה, הבחינו כי מקדח נפל לחלל מתחת לאדמה – והבינו כי מדובר בתוואי מנהרה.

במועצה האזורית אשכול הגיבו על חשיפת מנהרת הטרור: “עודכנו היום כי צה״ל חשף מנהרה סמוך לגדר המערכת באזור דרום המועצה. המנהרה אותרה הודות לאמצעי ההגנה הטכנולוגיים פורצי הדרך שמופעלים לאורך גבול הרצועה כדי להגן על יישובינו. המנהרה לא מהווה איום ונמצאת בטיפול צה״ל. אנו מודים לחיילי וקציני צה״ל הפועלים בנחישות ובאומץ לב בהגנה על ישובינו”.

מוקדם יותר היום חדר רחפן מרצועת עזה לשטח ישראל. כוח צה”ל זיהה את הרחפן והפיל אותו לקרקע. לאחר ההפלה הוא נשלח לבדיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גילוי המנהרה .בושה לצה"ל
    10/07/2019 11:55
    מנשה
  1. כן .ממש בושה איך יכול להיות שבגלל טעות מגלים מנהרת טרור .איך יכול להיות שעם כל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום לא גילו אותה קודם לכן .בושה .ממש בושה.איך אפשר לסמוך על צה”ל עם פשלה כזו