שקד בטקס הפרידה: “עוד אשוב לכאן” • מנדלבליט: “הותרת חותם”

בכירי משרד המשפטים נפרדו מהשרה היוצאת • מנדלבליט: "קידמה רפורמות מקצועיות רבות'' • שקד: "רכבות המשילות יצאו לדרך. הן לא עוצרות לרגע ולא חוזרות אחור"
אריה ריבקינד
א' סיון התשע"ט / 04.06.2019 12:52

במשרד המשפטים נערך בצהריים (שלישי) טקס פרידה מהשרה איילת שקד, במעמד מנכ”לית המשרד אמי פלמור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן ועובדי משרד המשפטים.

היועמ”ש מנדלבליט אמר בטקס הפרידה: “תפקיד שר המשפטים הוא תפקיד מאתגר. המשרד כולל מגוון רב של עיסוקים שחלקם נחזים כסותרים זה את זה, דוגמה היא התביעה הכלכלית והסנגוריה הציבורית, זה אתגר גדול לכל שר, כמובן למי שמקבל את התפקיד כמשרה מיניסטריאלית ראשונה, אין מי שיחלוק שבאתגר הזה עמדת איילת בהצלחה מרובה.

“למדת מהר מאוד, באת לעבוד ועשית עבודה רבה, אכן שינית דברים, שינוי היא לא מילה גסה, מערכות שלא בוחנות את עצמן ומשתנות הופכות ללא רלוונטיות”.

מנדלבליט הוסיף: ”על אף הכהונה הסוערת, שלוותה במאבק נגד בג”ץ, שקד נחשבת לדמות אהודה במשרד, ויצא לה מוניטין של שרה יעילה שקידמה רפורמות מקצועיות רבות”.

היועץ המשפטי לממשלה פנה לשקד: “היו גם מחלוקות בינינו וזה טבעי, אבל ניהלנו את המחלוקות באופן ענייני. אני יודע שהיום, בתום כהונה של ארבע שנים, אפשר לומר שהובלת רפורמות מרחיקות לכת לטובת מדינת ישראל ואזרחי המדינה.

”גם בימים סוערים, והיו כאלה, לא חששת להתייצב מול הציבור הישראלי ולומר שאת סומכת על היושרה של פרקליט המדינה ושלי – גם כשזה לא היה פופולארי בקרב קהלים מסוימים. הותרת חותם במשרד המשפטים”.

שרת המשפטים אמרה בנאומה: “לא סוד שאהבתי את העבודה במשרד והתכוונתי להמשיך בעבודתי בכל הכוח גם בארבע השנים הקרובות. היו לי תכניות מדויקות להמשך העבודה, אך לצערי הן קצת השתבשו. ובכל זאת נדמה לי שאחרי שמלאכת הנחת המסילות הושלמה – רכבות המשילות יצאו לדרך. הן לא עוצרות לרגע ולא חוזרות אחור. וכמו שאמרה נעמי שמר – ‘מה שלא קרה במאי, יקרה בעזרת ה’ ודאי – ביוני יולי'”.

לדבריה, השינויים המבניים הנחוצים במערכת המשפט יימשכו. “אני נזכרת בדברים שקראתי בערב כניסתי לתפקיד. על תיקים שייתפרו, על דגלים שיורדו כאן בחצר לחצי התורן. כל אלה לא התרחשו. מצאתי כאן עובדי ציבור ברמה הגבוהה ביותר שקיימת בשירות הציבורי ואני גאה שחלקי היה עמכם. במקום שצריך היה להתווכח התווכחנו. במקום שצריך היה להכריע הכרעתי. בכל שאר המקומות עבדנו שכם אל שכם. בהרמוניה, בתחושה טובה ובידידות.

”המטרה הייתה אחת – לשרת את אזרחי ישראל ששלחו אותנו לכאן, ולעשות זאת באופן התואם את המדיניות אותה ביקשו מאתנו להוציא אל הפועל”.

שקד פירטה חלק מהישגיה בקדנציה האחרונה. ”תיבת התהודה שלי כוללת הרבה זיכרונות מארבע השנים האחרונות. רובם המוחלט טוב ואפילו מצוין: שחרור חוק הטרור שהיה תקוע במשך כל כך הרבה שנים, שינוי תשובות המדינה בבג”צ, רפורמה בטאבו וברשות התאגידים, בחירתו של יועץ משפטי חדש, של משנים חדשים ובעלי תפקידים נוספים, הסדרת היישובים ביהודה והשומרון, מסלולי הפטר לחייבים, מלחמה בגזענות כנגד הקהילה האתיופית, חקיקת חוק חדלות פירעון, מינוי מאות שופטים חדשים ושינוי דרמטי בהרכבו של בית המשפט העליון, הצלת חקלאי בקעת הירדן משטף תביעות הסרק איתו התמודדו, העברת סכסוכי קרקעות ביו”ש מהעליון למחוזי ירושלים, שקיפות על ההסתדרות ועוד ועוד ועוד.

”אומרים ששני המפקדים הגרועים ביותר בתולדות צה”ל הם המפקד שהחלפתי אותו והמפקד שהחליף אותי. זו לא דרכי. איני רואה את מחליפי כמי שעומד איתי בתחרות. אני רוצה לראות את מחליפי (לכשיבוא) מצליח לא פחות ממני. אני רואה אותו כשליח הבא  במרוץ שליחים שאני מאמינה שאין לו סוף.

”ולמחליף שלי (לכשיבוא) אני אומרת – אתה מקבל משרד במצב טוב, יד ראשונה ממהנדסת. שמור עליו. ואני לא מסתירה שיש לי אינטרס אישי בבקשה הזו. אני בהחלט מתכוונת עוד לחזור לכאן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיחה משפטית.
    04/06/2019 17:20
    חיימון
  1. האם פקיד מדינה…..בכיר ככל שיהיה,אמור לבצע טכס פרידה משר,באופן עקרוני הוא אמור להיות כפוף,לשר המשפטים,ורק לאחר מהפכת ברק,נהפכו היוצרות,במקום שייצג את הממשלה ושריה,הפך לעומתי לנתניהו וממשלתו,לקח לעצמו סמכויות לא לו,שבגינן מעל בתפקידו,והוטה שמאלה כלעומתי,לממשלה שמונה ממנה ועבורה.
    איזו צביעות,איזה חוסר יושרה ,אישית ומקצועיתאיזו התנהלות קלוקלת ומבישה,שמלבד תמיכה בתפירת תיקיי נתניהו ובנייתם,
    פירסם בניגוד לכל הגיון משפטי,מאמר סיכום …ולא משנה נושאו,בעיתון שבעליו חשוד בפלילים,ועומד נגדו תיק בנושא,ואיזה לעג לרש,איזה זילזול ויריקה,בפניי החוק,ולדעתי במעשה נבלה שכזה,ומלבד כל קופת השרצים שמאחוריו,כולל כפצ”ר,בתיק של נסיון ההפיכה הצבאי,של אשכנזי כנגד ברק,אשר נסגר משום מה,או שנתן ידו בשתיקה,לאי הכנסת עיתון ישראל היום,למחנות צהל….וזה אמור להתמודד במקום להגן,מול ראש ממשלת ישראל,איזו רמת שחיתות ירודה,ואיזה עולב לאינטלגנצייה,של הציבור…אוי לנו שלכך הגענו…כל הפוסל…במומו פוסל….לך לדרכך ועשה לביתך,כי כשלת מאוד…ויפה שעה אחת קודם,ובא לציון גואל.

  2. בדיחה משפטית.
    04/06/2019 17:25
    חיימון
  3. מה מחקתם את האמת המרהבגלל היותו חובש כיפה.
    הפכתם את הדת לקרדום לחפור בה,וזו חלקכם בשיטת ההעלמה וההסתרה,של כל מה שאמת,אך נוגד את השקפת עולמכם….תמחקו גם את אביריי הדמוקרטייה….