‘המחבל התנפל’: פצועים קשה ובינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה

שני חרדים, חסיד ברסלב כבן 50, ותלמיד ישיבה כבן 16, נפצעו באורח קשה מאוד ובינוני בפיגוע דקירה בעיר העתיקה • אביו של תלמיד הישיבה שנפצע באורח בינוני: "השוטרים לא הבינו שהבן שלי פצוע מהדקירה. המשטרה אמרה לו 'זוז מכאן' והוא הלך כחצי קילומטר עד שהזעיק עזרה"
חיים טוויל
כ"ו אייר התשע"ט / 31.05.2019 10:08

גבריאל לביא בן אינס, חסיד ברסלב כבן 50,  נשוי ואב לשלושה, נפצע באורח קשה מאוד בפיגוע דקירה שאירע הבוקר (שישי) בעיר העתיקה בירושלים.

צעיר נוסף, בחור ישיבה,  בן 16, שהיה בדרכו מ’החורבה’ לישיבה, נפצע באורח בינוני.

מחקירת הפיגוע עולה, כי סמוך לשעה 6:20 נכנס המחבל דרך שער שכם, דקר את החסיד ברחבה הפנימית והחל להימלט רגלית, תוך שהוא מזהה בחור ישיבה נוסף ודוקר גם אותו.

שוטרים שהגיבו למתרחש ביצעו ירי לעבר המחבל – ערבי בן 19 תושב איו”ש – וחיסלו אותו.

שני הפצועים טופלו על ידי כוחות ההצלה ופונו לבית החולים שערי צדק והדסה עין כרם, במצב קשה ובינוני.

מרדכי עובד, חובש ביחידת האופניים החשמליים של איחוד הצלה: “יחד עם חובשים נוספים הענקנו סיוע רפואי ראשוני לפצוע מדקירה בפלג גופו העליון. הפצוע פונה לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קשה”.

ד”ר ישי בן אורי זילביגר רופא מתנדב באיחוד הצלה מדווח מהזירה בסמוך לבית כנסת החורבה: “הענקתי סיוע רפואי ראשוני לפצוע כבן 16 שנפצע בינוני לאחר שנדקר בפלג גופו העליון. הוא הגיע לקבלת טיפול בסמוך לבית הכנסת החורבה, ולאחר מכן תוך כדי המשך הטיפול הרפואי עלינו איתו לטרקטורון של צוות הרובע והסענו אותו בין סמטאות העיר העתיקה לעבר ניידת טיפול נמרץ, שפינתה אותו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים”.

חובש רפואת חירום במד”א, יוסף קסוטו, שמתגורר ברובע היהודי סיפר: “על מדרגות סמוך לכניסה לבית הכנסת החורבה במרכז הרובע היהודי ראינו צעיר בהכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.

“הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימום ובעזרת טרקטורון של מד”א הוצאנו אותו תוך כדי המשך טיפול רפואי לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ של מד”א סמוך לקניון ממילא והפצוע פונה במצב קל עד בינוני לבי”ח הדסה עין כרם”.

חובש בכיר משה קורדובה סיפר: “סמוך לשער שכם ראיתי על המדרגות גבר דקור בפלג גופו העליון, כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים והוא הועלה במהירות לניידת טיפול נמרץ של מד”א שפינתה אותו במצב קשה מאוד לבי”ח שערי צדק”.

מבית החולים נמסר: “ליחידת הטראומה פונה גבר בשנות ה50 עם דקירות באזור צואר והראש. מונשם מורדם, במצב קשה מאד. הוכנס לחדר נתוח.

אביו של תלמיד הישיבה בן ה-16 שנפצע באורח בינוני בפיגוע, סיפר על שאירע ברשת ב’:

“הוא לומד בכל לילה שבין חמישי ושישי והיה בחזרה מבית הכנסת החורבה לישיבה. בדרך, בסביבות גגות גליציה לכיוון השוק פתאום התנפל עליו מישהו מאחת החצרות. הזה הוא הרגיש שמישהו דוקר אותו מאחורה, הוא ראה אותו. הוא בהתחלה לא הרגיש שדוקרים אותו. האבסורד הוא שהמשטרה מייד אמרה לו זוז, זוז מכאן, הם לא הבינו שהוא פצוע. הוא הלך עד בית כנסת החורבה כדי להזעיק עזרה. אני חושב שזה דבר שצריך לתת עליו את הדעת.  המרחק הוא כחצי קילומטר שלהבנתי הוא הלך ברגל עד שהזעיק עזרה”.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, נמצא בזירה וקיים הערכת מצב שבמהלכה הנחה על בידוק מוגבר במעברי עוטף ירושלים, ופריסה רחבה של כוחות משטרה גלויים וסמויים בירושלים ובעיר העתיקה בפרט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות