‘מרגיש פגוע וכאוב, לא אהיה איתו בקשר, נגמר הסיפור’

יו"ר ש"ס גולל מה קרה במו"מ: "נתניהו ידע שליברמן נחוש שלא לתת לו להקים. חשבתי שאני שומע דברים הזויים, אמרתי לו שהוא טועה. לא ידענו שיש לנו יריב אידיאולוגי כזה קשה'' • על ההבדל בין ליברמן ליאיר לפיד: "לא יודע מי יותר גרוע, מי שעושה את זה בציניות או ברצינות"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 17:44

יו”ר ש”ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס אחר הצהריים (חמישי), בישיבת סיעה מיוחדת – לפיזור הכנסת ה-21, והודה כי לא האמין שאביגדור ליברמן יסרב להצטרף לממשלת ימין.

בפתח ישיבת הסיעה אמר דרעי: “אני מרגיש חובה כראש התנועה השנייה בגודלה, כמי שהיה מעורב עמוק במשא ומתן, לתת הסבר לאזרחים מה קרה.

”לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. אחרי אמירה כה ברורה של הבוחר התומך בנתניהו נגיע שוב לבחירות. במשך 40 יום הייתי מעורב במו”מ לבקשת ראה”מ, ובזמן הזה לא דיברתי ולא התראיינתי.

“אני רוצה לספר, שמיד לאחר הבחירות, אחרי הניצחון הגדול של נתניהו וש”ס, נתניהו קרא לי ושפך את ליבו בפניי, הוא היה כאוב מאד ואמר לי שיש לו מידע שלא יעלה בידיו להקים ממשלה, כי הוא יודע שליברמן נחוש לא לתת לו להקים אותה.

”התקשתי להאמין. חשבתי שאני שומע דברים הזויים. את ליברמן אני מכיר משנת 96′ וזה היה נשמע לי מופרך. ניסיתי להסביר לנתניהו שהוא טועה ואולי ליברמן מעט מאוכזב מתוצאות הבחירות שלו. התנדבתי להיכנס ולעזור במו”מ והייתי משוכנע שתוך כמה ימים נסדר את העניין. בסוף השבוע שעבר התחוור לי שנתניהו צדק. כל הצעה וכל פשרה שהבאנו – ליברמן דחה.

“מהר מאד הבנו שלא משנה מה נעשה, אנחנו בסך הכול משמשים ככלי לטרפוד הממשלה. השתמשו בנו בהסתה פרועה כדי שראש הממשלה לא יהיה ראש הממשלה.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

דרעי העיד על מהלכי ליברמן: “ישראל ביתנו קיבלה רק חמישה מנדטים. ניהלתי בחיי אינספור משאים ומתנים קואליציוניים ולא ראיתי דבר כזה. הדרישות של ישראל ביתנו היו מופרזות מאד, ומה שהשר לוין פרט זה לא הכל. האמת זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי נסחט במובן הכי פשוט של המילה – ולמרות זאת הסכמנו לדרישות הכל כדי להקים ממשלה ומהר, ובכל פעם הוא דחה את ההצעות”.

דרעי הוסיף וסיפר: “ביום שישי שעבר כמעט סיכמנו את המו”מ והיינו צריכים לכנס את מועצות חכמי וגדולי התורה כדי לאשר את חוק הגיוס – פשרה מרחיקת לכת מצד המפלגות החרדיות, ואז ביום שישי קיבלנו את התשובה ממנו – מאמר שטנה והסתה חמור שפרסם בשמו ב’ידיעות אחרונות’ כנגד החרדים.

“הוא הבין שאם אנחנו מכנסים את הרבנים, המשמעות שאנחנו רציניים ומעוניינים לסגור את המו”מ, וכדי למנוע את הכינוס הזה הוא פרסם את מאמר הסתה. פה הבנו, שאנחנו רק משמשים כלי בשבילו כדי להכשיל את נתניהו.

“המאמר ב’ידיעות’ היה רצוף שקרים והסתה, כאילו החרדים לא עובדים, לא משלמים מיסים ולא משרתים בצבא. היה חסר רק לומר שיש לנו אף ארוך. העובדות כמובן שקריות. בכל קטגוריה שהוא הזכיר, הציבור שלנו הוא יותר טוב מהציבור שלו. הנה, במעטפות הכפולות של החיילים, ש”ס קיבלה ב-260% יותר מישראל ביתנו, למרות שבתוצאות הבחירות הכלליות אנחנו רק ב-70% אחוז ממנו. המשמעות, שאותו ציבור שהוא מתקיף אותו, יותר משרת ממנו”.

דרעי גולל את יחסיו  עם ליברמן: “הוא היה חבר שלי הרבה שנים ועשינו הרבה שיתופי פעולה פוליטיים ביחד. 5-6 מערכות בחירות מוניציפאליות עבדנו, ש”ס וישראל ביתנו ביחד, כמעט בחצי מטה משותף. תמכנו וסייענו לעשרות ראשי רשויות בארץ. רק בירושלים פעלנו ביחד פעמיים למען משה ליאון, וליברמן היה מאד מרוצה מ-120% הצבעה של החרדים, כפי שהוא השמיץ אותנו. הציבור שלו לא הביא אפילו קול אחד למשה ליאון, ואנחנו החרדים התגייסנו והוא נבחר בקולותינו.

“כל דלתות הרבנים וחצרות האדמו”רים היו פתוחות בפניו. הוא היה אורח קבוע בשמחות של החרדים. מעולם לא ידענו שיש לנו יריב אידאולוגי כך כך קשה. ידענו שיש לנו אדם שאולי בחייו האישיים לא דתי, אבל ידיד וחבר של הציבור החרדי”.

דרעי הוסיף בכאב: “אני מרגיש מאד פגוע וכאוב. שהשתמשו בנו, החרדים, בהסתה פרועה ביותר במקום לומר את האמת: אני לא רוצה את נתניהו כראש ממשלה. אדם אחד החליט לגרור את ישראל לבחירות בגלל שנאה. זה כואב לי מאוד”.

דרעי הצהיר: “לא אמשיך להיות בקשר עם ליברמן, נגמר הסיפור”.

על ההבדל בין ליברמן ללפיד – אמר: “לא יודע מי יותר גרוע, מי שעושה את זה בציניות או ברצינות”.

ההצעה המדהימה של דרעי

דרעי חשף כי דקות לפני ההצבעה על פיזור הכנסת,  נתניהו הציע לליברמן הצעה שלפיה ש”ס לא תיכנס לממשלה, זאת כדי להעניק זמן נוסף למשא ומתן סביב חוק הגיוס.

דרעי סיפר: “אני, על דעת עצמי, לא שאלתי את חבריי ולא התייעצתי עם חבריי מיהדות התורה, בשעה 23:10 אתמול הודעתי לראש הממשלה, שהיה בהלם מההצעה, שיציע לליברמן שש”ס לא תיכנס לממשלה. לא נקבל תפקידים ואנחנו נהיה בחוץ”.

לפי התוכנית שדרעי הציע לנתניהו, ליברמן ייכנס למשרד הביטחון ויקבל את כל המשרדים שהובטחו לו – וזאת על מנת להעניק 60 ימים נוספים למשא ומתן על חוק הגיוס.

“הרי מה יכול לקרות?”, אמר דרעי. “אם לא הגענו להבנה, הוא בפנים ואנחנו בחוץ. אז מה יותר ביטחון מזה? הכל בשביל לדחות לעוד חודשיים. אולי נמצא פתרון. לצערי הרב ב-23:30, כשהיינו במדרגות לעלות להצבעה, קיבלנו תשובה שלילית גם על ההצעה הזו”.

דרעי טוען, כי גם אם החרדים היו מסכימים להצעה של ליברמן, הוא פתאום היה אומר שזה לא מספיק. “הגענו לפשרות בנושא הגיוס למעלה מעשר פעמים, כולל במהלך 40 הימים האחרונים”.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

יו”ר ש”ס הבהיר כי הוא לא מודאג ממצב מפלגתו לקראת הבחירות החדשות, והדגיש שגם הפעם ש”ס תתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו. “אין לי חששות על ש”ס. היא תתחזק ותוסיף מנדטים. ש”ס היא חלק מהמחנה הלאומי. כפי שהוכחנו בבחירות האחרונות, אנחנו נאמנים לנתניהו ומי שמצביע ש”ס מצביע לנתניהו, וכעת הוכחנו זאת בצורה הברורה ביותר.

“נתניהו יודע ששמונה הח”כים של ש”ס הוא יכול לסמוך עליהם יותר מחלק גדול במפלגה שלו. נמשיך בקו הזה, נתמוך בנתניהו גם עתה. הוא המועמד היחידי שלנו לראשות הממשלה.

“אין לי ספק שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, ואני מקווה שהפעם השותפים שלו שייבחרו יהיו אמתיים ואותנטיים, ומי שתומך בנתניהו, שיעמוד מאחורי דבריו ולא יונה את הציבור”.

הוא הוסיף: “אנחנו צריכים לעשות הכול כדי שבממשלה הבאה יהיה לנו רוב בלי ליברמן”.

דרעי קרא ל”כ-200 אלף מצביעים שהצביעו בבחירות האחרונות למפלגות חברתיות, ל’כולנו’ ולאורלי לוי, שאין להם עכשיו בית – ואמר: “אני קורא להם לבוא אלינו. ש”ס תהיה הבית החברתי היחידי במדינת ישראל, שדואג באמת לשכבות החלשות”.

סיעת ש״ס, בראשות היו״ר אריה דרעי, בכירי התנועה והנציגים ברשויות, התכנסו בכנסת לישיבה מיוחדת, בעקבות פיזור הכנסת
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חיחיחיחיחיח
    30/05/2019 21:00
    ימפל
  1. אל תשכחו שגם אחרי הביקור המתוקשר של ליברמן בשבת באשדוד, דרעי אמר אני עם האיש הזה גמרתי ומאז פרחו ולבלבו הקשרים של דרעי ואיווט