גדעון לוי ב’הארץ’: שונאי החרדים רואים בליברמן ‘גיבור השעה’ שלהם

"ליברמן בחר לו כדגל את חוק הגיוס, אחד העניינים השוליים ביותר שעל סדר היום, המבוסס כולו על שנאת חרדים של החילונים" • עיתונאי 'הארץ' מזכיר לשמאל מיהו ליברמן האמיתי
חרדים 10
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 11:15

עיתונאי ‘הארץ’, גדעון לוי, איש השמאל הקיצוני, פרסם הבוקר (חמישי) טור תחת הכותרת ‘השמאל שכח מי זה ליברמן’, בו הוא מאשים את יו”ר ישראל ביתנו ביצירת המשבר הפוליטי.

“ליברמן רוכב עכשיו על גב שתי השנאות הכי יוקדות במחנה הליברלי: שנאת נתניהו ושנאת החרדים”, כותב לוי. “הוא התעלל בנתניהו להנאתו, והמחנה הריע. את משבר הימים האחרונים יצר הוא, לא נתניהו”.

לדברי לוי, “ליברמן בחר לו כדגל את חוק הגיוס, אחד העניינים השוליים ביותר שעל סדר היום, המבוסס כולו על שנאת חרדים של החילונים. לא חשוב כלל אם החרדים יתגייסו או לא, לצה”ל אין צורך בהם, גיוס לצבא שאלו משימותיו איננו ‘ערך’, ובלאו הכי אין שום שוויון בנטל. כמחצית הישראלים אינם מתגייסים לצה”ל, וזה אסון קטנטן.

“אבל שונאי החרדים רואים בליברמן את גיבור השעה שלהם. הוא ייקח נקם ושילם מהעלוקות בשחורים. זה הנושא הגורלי שהמדינה צריכה להתמודד אתו עכשיו”.

לוי מזכיר: “החשדות נגד נתניהו מחווירים כשלג מול החשדות שעמדו בזמנו נגד ליברמן ונגמרו בלא כלום, בנסיבות תמוהות. ‘ישראל ביתנו’ בוודאי רקובה בהרבה מהליכוד, וגם פחות דמוקרטית; ההתבטאויות של ליברמן מעידות שהוא גזען ולאומן חשוך בהרבה מנתניהו, אבל למבקשי ראשו של נתניהו אין זו העת לבחינה הגיונית של עמדות פוליטיות”.

“רק לדמיין”, כותב לוי, “ליברמן מחליף את נתניהו. גם מחשבת האימים הזאת כבר עלתה על הפרק בימים האחרונים. אמנם, למרבה המזל, כשר הביטחון הוא היה חדל אישים, כמו שהיה בכל תפקידיו המיניסטריאליים, אבל די שיממש מקצת איומיו ותוכניותיו, והמחנה שרוצה עכשיו בנפילת השטן נתניהו יזעק לשובו”.

לוי מזהיר: “החיים שלו תמיד גן עדן. שלנו יהיו הרבה פחות, אם חלילה ייצא מחוזק מהמשבר שיצר, כל כולו ‘עקרוני’ כמובן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות