כלפה זועם: “מפקירים את חיי החקלאים בשטחים הפתוחים”

הממשלה אישרה תוספת של 417 מיליון שקל לשדרות ועוטף עזה • משרד הביטחון התנגד להקצאת 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מאה מיגוניות בשטחים החקלאים
ט"ו תמוז התשע"ד / 13.07.2014 15:54

הממשלה אישרה תוספת של 417 מיליון שקל להטבות כלכליות לשדרות וליישובי עוטף עזה לשלוש השנים הקרובות, מחצית מהם לשדרות. חלק מהסכום נועד לספק מענה לצרכים המידיים של הרשויות בעקבות מבצע ‘צוק איתן’, וחלקו ניתן במסגרת התוכנית לחיזוק החוסן האזרחי ביישובי עוטף רצועת עזה לשנים 2015-2016.

על פי ההחלטה, 226 מיליון שקל יוקצו לשנים 2014-2015, בנוסף ל-166 מיליון שקל שכבר הוקצו לשנת 2014 בעקבות החלטה קודמת שגובשה במשרד ראש הממשלה. היקף התוכנית לשנת 2016 יעמוד על כ- 193 מיליון שקל.

עם זאת, לח”כ זבולון כלפה, יו”ר הלובי החקלאי בכנסת נודע כי למרות בקשת משרד החקלאות, משרד הביטחון התנגד להקצאת 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מאה מיגוניות בשטחים החקלאים בעוטף עזה.

ח”כ כלפה מאשים את משרד הביטחון בהפקרת חיי החקלאים בשטחים הפתוחים: “כיפת ברזל מעניקה הגנה לשטחים מבונים, אך למרבית השטחים החקלאיים אין הגנה. בימים אלה, בעיצומו של הקטיף, החקלאים מקיימים שם פעילות יומיומית שגרתית של קטיף, השקיה ועיבוד השדות אך בשל גודל השטח אין אפשרות לרוץ למרחבים מוגנים בעת אזעקה.

בהצעת מחליטים ביקשנו להקצות בסך הכל 3.5 מיליון ₪ לטובת הצבת מיגוניות לחקלאים בשטחים הפתוחים, מה שאמור לתת מענה ל-800 חקלאים ועובדים, אבל משרד הביטחון החליט משום מה להתנגד לבקשה.

יש פה פגיעה בכל מי שמצוי בשטחים הללו חשוף לסכנת חיים. נטישת השטחים החקלאיים בימים אלה, בעיצומו של הקטיף, תגרום לנזקים כלכליים עצומים לחקלאים ואפילו למחסור בתוצרת חקלאית בשווקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות