לפיד מבואס • 65 ח”כים תמכו: אין מגבלה על מספר השרים בממשלה

65 ח"כים - חברי הקואליציה המסתמנת - תמכו בחוק הקובע: לא תהיה מגבלה על מספר שרי הממשלה • בשבוע הבא, עוד לפני הקמת הממשלה, תובא ההצעה לאישור סופי
אריה ריבקינד
ט"ז אייר התשע"ט / 20.05.2019 23:19

הצבעה ראשונה של הקואליציה המסתמנת: מליאת הכנסת אישרה הלילה (שני) בקריאה ראשונה את שינוי חוק יסוד הממשלה, הקובע כי לא תהיה מגבלה על מספר שרי הממשלה.

65 ח”כים תמכו בהצעה, מול 54 שהצביעו נגדה.

הלילה גם הוקמה ועדה זמנית שאמורה להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, ובשבוע הבא תובא ההצעה לאישור סופי במליאת הכנסת. המטרה: הסרת מגבלת השרים עוד בטרם תוקם ממשלת נתניהו החמישית.

הוועדה המיוחדת תמנה 14 ח”כים: מיקי מכלוף זוהר שיכהן כיו”ר הוועדה, אריאל קלנר, אסנת מארק, אתי עטייה, שלמה קרעי – מהליכוד; פנינה תמנו, צביקה האוזר, אסף זמיר מכחול לבן; מיכאל מלכיאלי מש”ס; יצחק פינדרוס מיהדות התורה; מוטי יוגב מאיחוד מפלגות הימין; אוסמה סעדי מחד”ש-תע”ל; מיכל רוזין ממרצ; עבאס מנסור מרע”מ-בל”ד.

הצעת החוק שתידון בוועדה המיוחדת מבקשת לבטל את המגבלה שקיימת בחוק הנוכחי לגבי מספרם המרבי של השרים וסגני השרים.

בהצעה להקמת הוועדה המיוחדת תמכו 14 ח”כים מול התנגדותם של 10 ח”כים.

שר המדע, אופיר אקוניס, אמר בזמן הצגת הצעת החוק: “את השינוי הראשון בחוק יסוד הממשלה פרצה מפלגת העבודה כדי להקים את ממשלת השמאל של אהוד ברק. פעם אחת בלבד נשמר חוק יסוד הממשלה והיה זה בשנת 96′, בממשלתו הראשונה של נתניהו.

“אצל שרון, בשם ההתנתקות והסיבוב פרסה שמאלה, היה זה אז מותר. לכן ממשלתו של אריאל שרון יכלה להחזיק כל כך הרבה שרים – 30 שרים ועשרה סגני שרים. הם היו מושחתים? הם שיחדו פוליטיקאים? ודאי התשובה שלילית”.

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, תקף את הצעת החוק: “היה איזה רגע שחשבנו שתקימו ממשלה לטובת המדינה אבל את זה קברתם ביום הראשון. אפשר לשים שלט בבית חולים בעפולה שכאן לא יקנו מכשיר MRI כי הכסף הלך למשרד ממשלתי מיותר. התכנסנו כאן היום כדי להקים שמונה משרדי ממשלה מיותרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות