פולין: פיצוי ליהודים? ניצחון להיטלר • ומדוע הונחה כיפה על המועמדת?

ראש ממשלת פולין הצהיר כי כל עוד מפלגתו בשלטון, ארצו לעולם לא תשלם פיצויים לניצולים על נזקי השואה • יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין: "בוחר שוב ליצר פרובוקציות"
נתן פרל
ט"ו אייר התשע"ט / 19.05.2019 22:18

ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי אמר שלשום (שישי) בעצרת שהתקיימה בלודז’, כי אם ארצו תחזיר את הרכוש היהודי שנגזל בזמן השואה לניצולים – הדבר יהיה ניצחון להיטלר.

מורבייצקי אמר: “אם פולין תהיה אי-פעם במצב שבו תשלם פיצויים על מלחמת העולם השנייה, זה היה כאילו היטלר ניצח”.

הוא הצהיר כי כל עוד מפלגתו ‘חוק וצדק’ תהיה בשלטון, “דבר כזה לא יקרה לעולם”.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בתגובה להצהרה הזו של ראש ממשלת פולין: “ההנהגה הפולנית מנסה שוב לעוות את ההיסטוריה. במקום לפתור אחת ולתמיד את הסוגיות העקרוניות סביב זיכרון השואה, ראש ממשלת פולין בוחר שוב ליצר פרובוקציות”.

כיפה על הראש

בתוך כך, לפי דיווח ב’כאן חדשות’, היום (ראשון) נרשם בפולין מקרה מוזר: הפוליטיקאי קונארד ברקוביץ’, מועמד מפלגת הימין ‘ברית הקונפדרציה’, הניח כיפה על ראשה של מועמדת מפלגת ‘חוק וצדק’ וסגנית שר הספורט והתיירות, במהלך דיון מקדים בנושא הבחירות לפרלמנט האירופי.

על פי הדיווחים, קודם לכן התנהל דיון בו נציג הקונפדרציה, דיוויד לוויקי, החזיק כיפה בידו ואמר כי זהו סמל מפלגת השלטון ‘חוק וצדק’.

“הם כורעים ברך בפני היהודים, הם רוצים למכור את פולין בעבור 300 מיליארד דולר”, האשים לוויקי. “הקונפדרציה ברורה בנושא: לא לטענות היהודים”.

במשרד החוץ הגיבו: “מדובר במפלגה קיקיונית וגזענית שאינה ראויה כלל להתייחסות”.

שגריר פולין בישראל, מארק מגירובסקי, גינה את התקרית והסרטון ואמר: “כל ביטוי של שנאה גזעית אינו מקובל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות