ארבעה פועלים נהרגו בקריסת מנוף באתר בנייה ביבנה; 8 עוכבו לחקירה

המנוף קרס באתר בנייה בשדרות ז'בוטינסקי בעיר יבנה • צוות של מד"א קבע את מותם של הפועלים במקום • צוות של כיבוי והצלה חילץ פועל שנלכד בגובה רב - ומותו נקבע לאחר שחולץ
חיים טוויל
י"ד אייר התשע"ט / 19.05.2019 10:47

ארבעה בני אדם נהרגו בקריסת מנוף באתר בניה בשדרות ז’בוטינסקי בעיר יבנה.

תחילה נקבע מותם של שלושה מהפועלים ובהמשך לאחר שחולץ הפועל הרביעי נקבע גם מותו.

בעקבות האירוע עוכבו 8 בעלי תפקידים שונים באתר העבודה, חלקם יחקרו באזהרה.

פראמדיק מד”א אלון מלמה סיפר: “מדובר באתר בניה גדול עם שני בנייני מגורים שבמרכזם עומד מנוף, חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע”.

הוא הוסיף: “פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם, תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם.

“פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים מחולץ ברגעים אלו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום”.

פראמדיק מד”א גיא בובליל סיפר: “מדובר באירוע קשה מאוד. 3 פועלים כבני 30 שכבו על הקרקע בסמוך לאתר הבניה עם פגיעות רב מערכתיות קשות מאוד לאחר שנפגעו מחלקי מנוף שקרסו מגובה רב.

“ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. פועל נוסף, גבר בשנות ה-20, נלכד בראש המנוף כשהוא מחובר לריתמה ונמצא באוויר בין שמיים לארץ. כוחות הכיבוי שעלו לגובה הצליחו להוריד את הפועל למרגלות המנוף תוך שימוש בחבלים כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה בפלג גופו העליון.

“ביצענו בדיקות על מנת להעניק טיפול רפואי אבל הפציעה שלו הייתה קשה ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותו בשטח”.

מהמשטרה נמסר:

חקירת תאונת העבודה הקטלנית במהלכה קרסו חלקי מנוף צריח שהתרחשה היום באתר בנייה ברחוב שדרות ז’ובוניסקי ביבנה וגרמה למותם של 4 עובדים, הועברה למפלג ‘פלס’ לחקירת תאונות עבודה בלהב 433 המשותף למשטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה וממוקם ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ).

אנשי מפלג פלס נמצאים בזירת האירוע וחקירה נפתחה לברור נסיבות המקרה.

המפלג לחקירת תאונות עבודה ימשיך לעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים והעובדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות