מכיפת ברזל ועד סגולות • מה אמרו האדמו”רים בשבת על ‘צוק איתן’?

האדמו״ר משומרי אמונים על הצופים ביירוטים: ׳אין סומכין על הנס׳ • הראשל״צ: בהישמע האזעקה - אפילו באמצע שמונה עשרה להיכנס למרחב מוגן • תולדות אברהם יצחק: אם תהיה אחדות - לא יהיה להם כח • האדמו״ר מנדבורנה: להקדים התפילה ברבע שעה • האדמו״ר מויז'ניץ שלח 'שריים' לתושבי אשדוד
ט"ו תמוז התשע"ד / 12.07.2014 23:32

האדמו״ר מויז’ניץ אמר לחסידיו באמירת תורה בסעודה שלישית בבית מדרשו במרכז מוסדות ויז’ניץ בבני-ברק, כי דחה את נסיעתו לחו״ל בגלל המצב הביטחוני, ושלח ‘שיריים’ לאברכים תושבי אשדוד אשר הגיעו לשבות בבני-ברק בשבת. האדמו”ר אמר שצריך להתפלל שהמצב יירגע ושיבואו לבני ברק, בגלל הרצון – ולא מסיבות ביטחוניות.

האדמו״ר מתולדות אברהם-יצחק אמר בסעודה שלישית, בעת אמירת התורה: “ויכפר על בני ישראל זהו בגימטריה קומה ה’ למנוחתך, שאם נתנהג באהבה אחוה שלום ורעות נזכה שה’ יתברך יעזור שנוכל לבטל את כל השונאים – שלא יכלו להרע לבני ישראל חלילה, שלא יגרום שום צער ושום פחד ליהודים, וכל הרשעים כל הגוים זאל ווערן בטל ומבוטל. ה’ ישמור עלינו ה’ שומרך ה’ צלך על יד ימינך על ידי זה שהקב”ה יראה שאנו מתנהגים זה לזה באהבה ואחוה, אין מען טוט נישט קיין שלעכטס פאר יענעם וועלן די גוים אויכט נישט קענען שלעכטס טוהן ולא לעשות שום צער פאר יודושע ינדער”.

בבית המדרש נדבורנה-ביתר, הוכרז לאחר תפילת קבלת שבת, על ידי הגבאי בשם האדמו״ר, כי בשל המצב הביטחוני נקבל על עצמינו כל אחד ואחד להקדים לתפילה ברבע שעה, ושלא לדבר בעת התפילה.

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף אמר בשיעורו השבועי כי מי ששומע אזעקה באמצע תפילת שמונה עשרה – יפסיק ויכנס לחדר יותר בטוח.

“כלל ישראל עומד ורואה נסים גלויים”

האדמו”ר משומרי אמונים אמר בסעודה שלישית בבית מדרשו בבני ברק:

“מוטלת עלי חובה לומר, כל כלל ישראל עומד ורואה נסים גלויים, ומתקיים הכתוב כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות, ואדם שפוי שמבין קצת ומתמצא בפרטי הדברים, מבין שהניסים והנפלאות שכלל ישראל רואה אותם בכל יום, הם הרבה יותר מהניסים של יציאת מצרים. כי ביציאת מצרים שיעבד הקב”ה את הטבע והכינם לכך משעת בריאת העולם, כמו שאמרו חז”ל שבשעת בריאת העולם התנה הקב”ה עם הים שיבקע בפני בני ישראל, ואם כן כבר הכין הקב”ה דבר זה מתחילה, ואילו כעת רואים נסים גלויים מתחדשים מידי יום ביומו.

כשמתבוננים מה מתרחש כאן, רואים שאין שום הסבר ומושג לנסים הגלויים שהקב”ה עושה עם כלל ישראל יהיו באיזה מצב שיהיו, וגם לפושעים שביניהם, ועתה זעקו לכל העולם כוחי ועוצם ידי, אבל במציאות הם עומדים באפס מעשה, ואינם יכולים לעשות מאומה בכוחות עצמם.

והנה כעת ביקש הס”מ לאחוז את עינינו, בזה שהם ייצרו “כיפה”, וטוענים שזה מגן על כלל ישראל, א נעכטיגן טאג, כשמתבוננים מה שהם מפספסים ואינם מצליחים למנוע, באם רק עשר אחוזים מזה היה ח”ו פוגע, השם ישמור איזה אסון היה מתרחש לכלל ישראל.

רואים שהקב”ה מראה ניסים גלויים, וחז”ל אמרו אין סומכין על הנס, ובזמן כזה צריך רחמים מרובים מאד, ומצד אחד צריך לצאת ברקידה ולהודות ולהלל ולשבח לפני מלך מלכי המלכים הקב”ה על הנסים ונפלאות שאנו רואים בכל רגע מימי חיינו, אך לדאבוננו ישנם אנשים שהתרגלו לסמוך על כיפות הברזל, והם מפקירים את גופם ונפשם ויוצאים לחוץ לראות איך שמיירטים את כלי המשחית. הרי חז”ל אמרו אין סומכין על הנס, ובשעה שהוא מקום סכנה צריך לעשות כל שבידו להסתתר ולא להכניס עצמו בסכנה.

ויש גם ילדים ההולכים להסתכל על זה, וידע כל אב שצריך להשגיח על ילדיו, ולא שיטיל עליו פחד, אלא ילמדנו שהוא שעת סכנה, ובשעת הסכנה צריך לעשות כל שבידו להציל נפשו, ובאם ח”ו האדם אינו מתנהג כן הוא מפקיר את נפשו ונפש ילדיו, וכבר ראינו ל”ע מה התרחש במלחמה הקודמת באחד שביקש להסתכל איך מתרחשים הנסים האלו, לא תמיד זוכים לראות נסים, ולא תמיד הוא זמן מוכשר לכך, כל אחד צריך להשגיח על ילדיו, כשיושבים בבית המדרש או בכולל אין מפלט והגנה גדולה מזו, אבל לצאת לרחוב או לעלות על הגג לראות בזה, אין שוטה ומופקר גדול מזה“.

“הרימו עיניכם לשמים ותדעו שהכל תלוי בו יתברך”

האדמו״ר משאץ אמר בסעודה שלישית בבית מדרשו בבני ברק: “הרימו עיניכם לאבינו שבשמים. בפרשת חקת שקראנו והיה כל הנשוך וראה אותו וחי, כתיב ברש”י ד”ה כל הנשוך וז”ל ואמרו רבותינו וכי נחש ממית או מחיה, אלא בזמן שהיו ישראל מסתכלין כלפי מעלה ומשעבדים את ליבם לאביהם שבשמים היו מתרפאים ואם לא היו ניזוקים, וכן בגמ’ ר”ה.

ואיתא במדרש דלא היה הציווי שישים צורה של נחש דייקא, אלא שירימו את עיניהם לשמים. הדברים הנוגעים לנו, הוא שהטילים המעופפים הן מה ששונאינו זורקים עלינו, והן כיפת ברזל. כל ההתרחשות שנראית לעיניים, היא רק כשמסתכלים כלפי מעלה.

וזהו המסר מלעילא, הרימו עיניכם לשמים ותדעו שהכל תלוי בו יתברך, וכשנשעבד ליבנו לאבינו שבשמים, בהתחזקות בראיית המציאות, בעינים של אמונה, בודאי יושפע עלינו שפע ברכה ושמירה עליונה עלינו ועל כל עם ישראל בכל מקומות מושבותיהם”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיקר מכל זה
    13/07/2014 14:48
    יענקל כופר
  1. העיקר שכולם מאן דאמרים לאחר המעשה איפו הייתם כשעם ישראל צריכין חיזוק בתחילת נפילת הטילים לאן ברחתם!

  2. הכל נכון, הכל אמת ויציב
    13/07/2014 22:08
    מוישה זוכמיר
  3. אבל מה עם תפילה ודאגה לשלום החיילים?? מה עם אחדות בפועל ולא רק בווארטלך?