חתן חידון התנ”ך לשנת תשע”ט: יונתן ויסמן, בן 18, מישיבה בנחלים

הזוכה בחידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע"ט הוא יונתן וייסמן, בן 18, תושב ירושלים מישיבת דגל ירושלים בנחלים • אל המקום השני הגיע בנימין כלחמירו, בן 15, תושב ניו ג'רזי
אבי כץ
ד' אייר התשע"ט / 09.05.2019 13:50

זוכה חידון התנ”ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע”ט הוא יונתן וייסמן, בן 18, תושב ירושלים, תלמיד ישיבת ‘דגל ירושלים’ בנחלים.

אל המקום השני הגיע בנימין כלחמירו, בן 15, תושב ניו ג’רזי מישיבת קושנר בליווינגסטון שבניו ג’רזי.

האירוע התקיים בתיאטרון ירושלים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט ויו”ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג.

החידון התקיים זו השנה ה-56 והוא נערך הפעם בסימן “שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות”.

המתמודדים השנה: אדר גלר מישראל, נתנאל ויינר מארצות הברית, דוד עבדי מפנמה, מרג׳י טרונג׳אן ממקסיקו, ליליה שפילביץ מבלרוס, יחיאל שולמן מארצות הברית, יונתן ויסמן מישראל, נעמי פאור מארגנטינה, בנימין כלחמירו מארצות הברית, עמנואל כוכבי מאוסטרליה, אליו מזרחי ממקסיקו, אהרן וידמן מקנדה, מתן קפלן מדרום אפריקה, ירין בר מישראל, רפאל קטן ממקסיקו, איתי שטובר מישראל.

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך אמר בטקס: “התנ”ך הוא עֶרֶשׂ לידתה של התרבות היהודית, וכור מחצבתה של החברה הישראלית. המשרד מיישם תכנית חדשה להוראת התנ”ך, כדי לחבר את התלמידים לאוצר הערכי-תרבותי שגלום בספר הספרים, ומקדם שלל פעולות כדי להנגיש באופן חוויתי את תכניו, ובכלל זה טיולים ברחבי הארץ – בעקבות סיפורי התנ”ך.

“אנו מברכים את כל משתתפי חידון התנ”ך העולמי, שהגיעו לכאן מכל קצוות תבל, ומקדמים בברכה את המסר המרכזי שעולה מהחידון, ומלווה השנה את כל מערכת החינוך: שומרים על האחדות, שומרים על הייחודיות. חג עצמאות שמח”.

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס בפתח נאומו לסכנה לעתיד יהדות התפוצות ואמר: “מדינת ישראל חווה את תקופת השפע וההצלחה הגדולה מימיה, אבל בעצם ימים אלו מתרחש אחד האסונות הגדולים בתולדות העם היהודי – אנחנו מאבדים מיליונים מאחינו ומאחיותינו היהודים בגולה. כמו קרחון שנמס לו, כך חלק גדול מהעם שלנו הולך ומתפוגג לנגד עינינו”.

בנט הוסיף כי על המדינה לפעול בכל העוצמה, היצירתיות והנחישות כדי להציל את יהודי התפוצות מפני התבוללות. “במשך 70 שנותיה הייתה מדינת ישראל הפרויקט של העם היהודי. עכשיו הגיע תורנו לדאוג להם. עלינו לדאוג שהעם היהודי יהיה הפרויקט של מדינת ישראל. כל אימת שהיינו זקוקים לסיוע כלכלי או מדיני, יהודֵי העולם נרתמו. כלל היסוד שלנו, ש’כל ישראל ערבים זה לזה’, לא נעצר במכס בנתב”ג”.

בנט הדגיש: “ישראל נכנסה לעשור השמיני לחייה. עד כה לא השכיל עם ישראל אף פעם, בכל 3,800 שנותינו,לצלוח את ההעשור השמיני כמדינה שהיא גם ריבונית וגם מאוחדת. אם  ישראל תיקרע שוב מבפנים, אם נרים שוב יד איש על אחיו, לא נקבל עוד הזדמנות. עכשיו הרגע הגדול שלנו להראות איך מדינת ישראל מתייצבת לנצח כמדינת מופת יהודית, ריבונית ומאוחדת, למרות המחלוקות. ברכתו וקללתו של העם היהודי היא הווכחנות שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות