להשתטח בקבר יהושע ביארצייט: אלפים נכנסו לתוך הכפר הערבי • צפו

אלפים השתתפו הלילה בכניסה הגדולה בשנה לקבר יהושע בן נון בכפר כפל חארת' • בין אלפי המתפללים נכנסו גם רבי בניהו שמואלי, האדמו"ר מקופישניץ ורבי יעקב עדס
חיים טוויל
כ"ו ניסן התשע"ט / 01.05.2019 11:48

כ-8,000 מתפללים נכנסו הלילה (רביעי) לקבריהם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כפל חארת’ הסמוך לעיר אריאל – בכניסה הגדולה בשנה, שמתקיימת לציון יום פטירתו של בן נון, שעל פי המקורות מתקיים בכ”ו ניסן.

בין אלפי המתפללים נכנסו גם רבי בניהו שמואלי, האדמו”ר מקופישניץ, רבי יעקב עדס, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, רב השומרון הרב אליקים לבנון, הרב דודי דודקביץ’, ראש מועצת עמנואל אליהו גפני, הרב ישראל אביחי, ועוד.

את הכניסה ליוותה חטיבת אפרים שאפשרה למתפללים להיכנס רגלית לכפר בבטחה.

יוסי דגן נשא דברים במקום ואמר: “עם שזוכר את מנהיגיו גם לאחר אלפי שנים, לא ישכח את שורשיו ואת אדמתו. וזאת אנחנו מבטיחים. אנחנו תושבי השומרון נהיה כאן על המשמר לשמור על המקומות הקדושים ולשמור על האדמה הזו למען הדורות שיבואו אחרינו”.

הרב אליקים לבנון אמר באירוע: “אנחנו מברכים את כל המוני בית ישראל ביום ההילולא של יהושע בן נון, כובש ארץ ישראל, כובש הארץ, מברכים את המוני עם ישראל שתתקבלנה תפילותינו, ושממשלת ישראל תקום ותהיה ממשלה אחת מאוחדת שתפעל למען התורה למען ההתיישבות למען הארץ, בעזרת ה’ מכוחו של יהושע בן נון תבנה התורה ותבנה הארץ במהרה בימינו”.

כניסה ועליה אל הקבר מתאפשרות אחת למספר חודשים בתיאום ובליווי של צה”ל וכוחות הביטחון. הכניסה הלילה התאפשרה בחסות אבטחת הלוחמים, המבצעים תעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ‘אפרים’, בשיתוף פעולה עם כוחות מג”ב, משטרה והמנהל האזרחי.

קצין ההגנה המרחבית של חטיבת ‘אפרים’, סרן דימה סקורניאקוב, מספר: “אנו מתייחסים אל אירוע כניסת המתפללים לציון הקבר כמבצע צבאי. הלוחמים, הלוחמות והמפקדים נערכו לביצוע המשימה. בראש ובראשונה המשימה שלנו היא לאפשר למתפללים להגיע אל ציון הקבר ולהתפלל בבטחה. נמשיך לפעול על מנת לאפשר את הכניסות המסודרות בצורה מאורגנת ומתואמת”.

סגן יובל הרמן, סגן קצין ההגנה המרחבית של חטיבת ‘אפרים’: “מספר פעמים בשנה החטיבה מלווה ומאבטחת כניסה אל הקברים, במטרה שיהיה ניתן להתפלל בבטחה. הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז, באבטחה מלאה של לוחמי צה״ל, מג״ב ובשיתוף משטרת ישראל בהערכות ובתכנון מקדים. נמשיך לפעול כדי לאפשר כניסה למתחם קבר בן נון לצד שמירה על בטחון תושבי הגזרה והמבקרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות