ליברמן מחמם מנועים לקראת המו”מ בבוקר: “לא נוותר על עקרונותינו”

מחר בבוקר ייפתח המשא ומתן בין ישראל ביתנו לליכוד • ליברמן כתב בהודעה שפרסם שיש לו "סדר יום ברור" - והכריז: "עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתבקשת ועם הנכונות להתגמש – לא נוותר על העקרונות הבסיסיים"
אריה ריבקינד
ט"ז ניסן התשע"ט / 20.04.2019 22:48

יו”ר ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר הודיע הערב (מוצאי שבת) כי מחר בבוקר, בשעה 10:30 בבוקר, ייפתח המשא ומתן עם הליכוד לקראת הרכבת הממשלה הבאה.

בהודעה שכתב בחשבון הטוויטר שלו שיגר ליברמן מסר ברור לאיש היושב במעון בבלפור.

“ישראל ביתנו היא מפלגה עם סדר יום ברור, המורכב משלושה נושאים: ביטחון, עלייה-וקליטה, דת-ומדינה”, כתב. “עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתגבשת והמתבקשת, ועם הנכונות לגמישות, אנו לא נוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו”.

השר יריב לוין, העומד בראש צוות המו”מ, אמר: “אנו מתחילים בשיחות ראשונות של מו״מ קואליציוני, אשר צפוי להיות ארוך ולא פשוט. ישנן סוגיות חשובות על הפרק, ואני מקווה שכל השותפות יגלו אחריות וינהלו את המגעים בנפש חפצה, על מנת שנוכל לקיים את רצון הבוחר ולהקים ממשלה לאומית יציבה”.

לצד לוין יהיו חברים בצוות מקורבו של ראש הממשלה נתניהו נתן אשל ועורך דין מיכאל ורבלו.

מאז היוודע תוצאות הבחירות, ניטש קרב בין ישראל ביתנו למפלגות החרדיות, במיוחד על חוק הגיוס. ללא פתרון בסוגיה נפיצה זו, לא תוכל לקום קואליציה – ושני הצדדים כבר הצהירו כי לא יחששו ללכת לבחירות חוזרות.

בשבוע שעבר, באירוע הרמת כוסית של מפלגת ישראל ביתנו,  אמר ליברמן: “מי שחושב שנוותר על עקרונות תמורת כיסאות, אפילו מפתות, זה לא יקרה. אנחנו יכולים להיות רק חלק ממשלת ימין – במעשים ולא בדיבורים.  גם בנושא דת ומדינה אמרתי שאנחנו מפלגה שמכבדת ערכים יהודיים אוהבים מסורת ישראל. אנחנו נגד כפיה דתית”.

עוד אמר ליברמן: “קל מאוד להסית נגד ישראל ביתנו ולהגיד שהם נגד יהדות תורה, הלכה ואלף ואחד דברים אחרים, אך שום דבר לא נכון”.

על חוק הגיוס אמר: “חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה ביולי 2018, אפשר להחיל עליו דין רציפות. לא ראיתי שהחרדים עשו משבר בקריאה הראשונה למרות שלא תמכו בו. לא המצאנו שום דבר. אין פה עיזים במשא ומתן ואנחנו נקפיד על קוצו של ידו. נדרוש להעביר את החוק בדיוק באותו הנוסח”.

הוא המשיך בביקורת על המפלגות החרדיות: “לבטל את מתווה הכותל זו פגיעה משמעותית בקשר עם התפוצות, ללכת אחורה זה בלתי אחראי. ראיתי שהחרדים דורשים לבטל עבודות חיוניות בשבת – קדושת החיים יותר חשובה.

“נצביע בעד פסקת ההתגברות אך ורק אחרי שיעבור חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית. בעוד יום-יומיים אפגש עם ראש הממשלה ואגיד שאני לא מוכן לחתום על הסכם קואליציוני לפני שאני רואה את ההסכם עם המפלגות החרדיות. לא מוכן לחתום דקה אחת לפני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות