טראמפ הכריז: ‘משמרות המהפכה ארגון טרור’ • נתניהו: תודה, הנשיא

הממשל של הנשיא טראמפ הגדיר לראשונה צבא של מדינה "ארגון טרור" • ההחלטה לצאת נגד 'משמרות המהפכה': להפעיל לחץ נוסף על איראן • האיראנים איימו: "כוחות הצבא האמריקני לא יחוו עוד תקופה רגועה במערב אסיה" • נתניהו הגיב לנשיא: "תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי"
נתן פרל
ג' ניסן התשע"ט / 08.04.2019 17:56

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, הכריז אחר הצהריים (שני) כי ‘משמרות המהפכה’ של איראן ייכנסו לרשימת ארגוני הטרור של ארה”ב.

מדובר בפעם הראשונה בה ארה”ב מגדירה באופן רשמי צבא של מדינה זרה – כארגון טרור.

מטרת הצעד:  להגביר את הלחץ על השלטון האיראני.

בהודעת הנשיא האמריקני נאמר, כי משמרות המהפכה אינם משמשים רק כצבא אלא מסייעים במימון וקידום טרור כחלק אינגרלי מהאג’נדה שלהם.

הממשל האמריקני כבר הגדיר קרוב למאה גופים ואזרחים איראניים כארגוני טרור – אבל חרף האשמות קשות לאורך השנים, מעולם לא ננקט צעד כה מרחיק לכת כלפי הצבא האיראני.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו אמר על ההחלטה: “זאת פעם ראשונה שהכרזנו על חלק של מדינה כארגון טרור. זאת בגלל שהממשלה האיראנית שונה מכל מדינה, היא ממנת טרור ברחבי העולם. הארגון ייכנס למקומו הטבעי לצד חיזבאללה, חמאס והגי’האד שכבר מוכרים כארגוני טרור”.

נתניהו הגיב לטראמפ על ההחלטה: “תודה ידידי היקר, נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, על כך שהחלטת להכריז על משמרות המהפכה של איראן כעל ארגון טרור.

“תודה על שנענית לעוד בקשה חשובה שלי, שמשרתת את האינטרס של מדינותינו ושל מדינות האזור. נמשיך לפעול יחד בכל דרך נגד המשטר האיראני שמאיים על מדינת ישראל, על ארה״ב ועל שלום העולם”.

ממלא מקום שר החוץ, השר ישראל כ”ץ אמר: “אני מברך את נשיא ארה״ב דונלד טראמפ על החלטתו להכריז על משמרות המהפיכה האיראניות כעל ארגון טרור.

“החלטה זו תחליש את יכולתה לקדם את תוכנית הגרעין ואת תמיכתה בטרור האזורי ותחזק מאוד גם את יכולתה של ישראל להיאבק בתוקפנות האיראנית בסוריה ובמרחב”.

באיראן אמרו כי יהיו לצעד של טראמפ השלכות חריפות.

שר החוץ האיראני טען: “ארצות הברית תיגרר למלחמה במזרח התיכון, רק בגלל אנשי הבית הלבן שתומכים בנתניהו”.

מפקד משמרות המהפכה, עלי ג’עפרי, איים אתמול, לפני ההכרזה הצפויה של הבית הלבן: “אם משמרות המהפכה יוגדרו כארגון טרור, כוחות הצבא האמריקני לא יחוו עוד תקופה רגועה במערב אסיה”.

אתמול חתמו רוב חברי הפרלמנט האיראני על עצומה, שבה נכתב כי איראן תגיב באותו המטבע לכל ניסיון אמריקני להגדיר את משמרות המהפכה כ”ארגון טרור”.

“אמריקה, שבעצמה סייעה לטרוריסטים באזור, תצטער על המעשה האידיוטי וחסר האחריות שלה”, נאמר במנשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות