6 חודשי מאסר ללוחמי נצח יהודה • אשת סייען: חבל שלא מקבלים כסף

השלושה הודו בעבירות שיוחסו להם במסגרת עסקת טיעון • הסנגוריה הצבאית: "נמחק המניע הגזעני לביצוע המעשים" • אשתו של אחד הסייענים שהוכו: "עוד מחכים לגזר הדין של הקצין, הוא האחראי למעשים"
חיים טוויל
ג' אדר ב' התשע"ט / 10.03.2019 19:52

בית הדין הצבאי של פיקוד מרכז ביפו גזר בצהריים (ראשון) שישה חודשי מאסר וחצי על שלושה חיילים מגדוד ‘נצח יהודה’ שהורשעו ביום חמישי האחרון, במסגרת הסדר טיעון, בהתעללות בפלסטינים בנסיבות מחמירות.

הלוחמים הודו בפני בית הדין במיוחס להם ולקחו אחריות על מעשיהם.  במסגרת ההסכמות בין הצדדים, נגזרו על הלוחמים כשישה וחצי חודשי מאסר לריצוי בפועל, הורדה לדרגת טוראי ומאסר על תנאי.

משפטם של שני לוחמים נוספים הנאשמים במעורבות באלימות במסגרת פרשה זו, עודנו מתנהל.

כתב חרדים 10 מציין, כי בנפרד מתנהל משפטו של מפקד הכוח, קצין בדרגת סגן, המואשם בעבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת, בגין כך שנמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח  – ולא מנע את מעשי הלוחמים.

רס”ן מירב הרשקוביץ-יצחקי וסרן איתי המר, המייצגים את אחד החיילים מטעם הסנגוריה הצבאית, אמרו בתגובה לגזר הדין: “אנו שמחים על שבית הדין הצבאי אישר את הסדר הטיעון ואת ההסכמות העונשיות שהגענו אליהן. הסדר הטיעון שאושר כולל תיקון משמעותי בכתב האישום שבמסגרתו נמחק המניע הגזעני לביצוע המעשים מכתב האישום המקורי”.

הם הוסיפו: “בית הדין קבע בפסק דינו שהנאשם הביע חרטה והודה במעשים המיוחסים לו בהזדמנות הראשונה ושנתון משמעותי זה רלוונטי להקלה בעונש. בית הדין התחשב גם בטענתנו שמדובר בחייל בעל נסיבות קשות מבית, שהוצב לשירות בתפקיד מורכב כלוחם ביחידת המעברים למרות אי התאמתו מלכתחילה לתפקיד”.

אשתו של אחד מהסייענים הפלסטיניים שהוכו על ידי חיילי נצח יהודה אמרה ל’כאן’: “אנו מרוצים מהעונש של חצי שנת מאסר, אבל מצטערים שלא מקבלים פיצוי כספי. עוד מחכים לגזר הדין של הקצין, הוא האחראי למעשים”.

על פי כתב האישום האירוע התרחש במהלך גל המעצרים של סייענים למחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת גבעת אסף.

הלוחמים, חבריהם של סמ”ר יובל מור-יוסף וסמל יוסי כהן הי”ד שנרצחו בפיגוע, תקפו את העצורים לאחר שעברו בזירת הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות