הרכב הגיח והתנגש בעוצמה: קצין צה”ל נפצע קשה ומג”בניק קל בפיגוע דריסה

קצין צה"ל נפצע קשה ולוחם מג"ב נפצע באורח קל מאוד בפיגוע דריסה ביציאה מהכפר נעמה בבנימין • הכוח חיסל שניים מהמחבלים ופצע אחד נוסף
חיים טוויל
כ"ז אדר א' התשע"ט / 04.03.2019 08:35

קצין צה”ל נפצע באורח קשה ולוחם משמר הגבול נפצע קל בפיגוע דריסה שאירע הבוקר (שני) בכפר נעמה, סמוך לצומת הפרסה בבנימין.

מחבלים דרסו ברכבם מספר לוחמי צה”ל שעצרו בצד הדרך ביציאה מהכפר.

הכוח ביצע ירי לעבר המחבלים, שניים מהם חוסלו ומחבל נוסף באורח נפצע קל ונלקח לחקירת שב”כ.

החיילים שנפצעו טופלו על ידי צוותי רפואה צבאיים וצוותי מד”א, ופונו לבית החולים.

לוחם מג”ב שנפצע קל שוחרר לביתו מבית החולים תל השומר. הקצין הועבר לניתוח בהול בבית החולים עם פגיעה רב מערכתית. מצבו קשה ויציב.

מחקירת הפיגוע עולה, כי החיילים סיימו מבצע מעצרים בכפר, ועצרו את הרכב הצבאי בצד הדרך, בעקבות תקלה.

הם נאלצו לצאת מהרכב, ואז הגיח רכב פלסטיני שהתנגש בהם בעוצמה.

פאראמדיק מד”א, אהוביה שטרן: “כשהגענו למקום הובילו אותנו לכוח רפואה של צה”ל שטיפל בשני צעירים שנפגעו מרכב, שניהם היו בהכרה מלאה, טיפלנו בצעיר בשנות העשרים שסבל מחבלה רב מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה כשמצבו מוגדר קשה ויציב”.

פאראמדיק מד”‘א ישי ראוכברגר וחובש בכיר במד”א עקיבא אושרי הוסיפו: “חברנו לכוח רפואה של צה”ל שהעביר אלינו לניידת טיפול נמרץ צעיר כבן 19 בהכרה מלאה, הוא סבל מחבלה ברגל וסיפר שנפגע מרכב, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קל, הוא היה רגוע ותיקשר איתנו לכל אורך הדרך”.

מדוברות הישוב דולב נמסר: “אנחנו מתפללים להחלמתם המהירה של החיילים שנפצעו הלילה בפיגוע הדריסה ליד נעמה, ומחזקים את ידי כוחות הביטחון במאבקם בטרור בבנימין בפרט וביו”ש בכלל.

“ב-1.3 הייתה אמורה להתבטל נקודת ההזנקה של מד”א בגוש דולב טלמונים, בשל בעיות תקצוב. לחצים שונים גרמו לכך שקיבלנו הארכה של שלושה שבועות לביטול ההחלטה. הפיגוע הוא תזכורת מוחשית לכך שביטול נקודת ההזנקה הוא סכנת חיים הן עבור התושבים באזור, והן עבור החיילים המשרתים כאן”.

דובר חמאס, חאזם קאסם, הגיב על פיגוע הדריסה: “הדבר מוכיח שהעם הפלסטיני לא עובר לסדר היום על ייהוד ירושלים, והוא ימשיך במאבקו עד שתשוחרר ארצו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות