ריבלין לרב שהוכה: חיבוק מכל העם • הרב: התקיפה הייתה אנטישמית

נשיא המדינה שוחח בטלפון עם הרב הראשי של ארגנטינה, שהותקף בביתו: "מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות" • נשיא ארגנטינה: מלווים את תהליך החלמתו
נתן פרל
כ"א אדר א' התשע"ט / 26.02.2019 15:50

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום בטלפון עם רבה הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ’, המאושפז בבית חולים מקומי, לאחר שהותקף באכזריות בביתו.

“התקשרתי לדרוש בשלומך ולהביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית הגדולה כל כך שאתה מנהיג”, אמר הנשיא לרב הראשי.

ריבלין הוסיף: “מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות וננקוט בכל האמצעים כדי להרחיק מעלינו כל סכנה. לא נאפשר למבקשי רעתנו לרדוף אותנו”.

הנשיא ביקש לחזק את ידיו ודרכו את רוחם של כל חברי הקהילה היהודית: “אנחנו סומכים עליך שתתחזק ותשוב לתפקידיך המרובים כרב קהילתך, ושולחים אלייך חיבוק אמיץ מעם ישראל כולו”.

לפי  דווח בחדשות 13, רבה הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה אמר לגורם ישראלי בכיר, כי אין לו שום ספק שתקיפתו אמש היתה על רקע אנטישמי.

נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מקארי, הגיב על תקיפת הרב הראשי: “אנחנו מגנים את התקיפה על הרב הגדול גבריאל דוידוביץ’ בביתו. אנחנו מלווים את תהליך החלמתו ותומכים בחקירה בתקווה שהאשמים ימצאו”.

יו”ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג התקשר גם הוא לחזק את הרב גבריאל דוידוביץ’.

”גופו סובל מכאבים ושברים קשים אבל רוחו איתנה. התרשמתי מדבריו שהאירוע הוא בעל סממנים אנטישמיים מובהקים. איחלתי לו רפואה שלמה מכולנו”, סיפר הרצוג ברדיו  103FM. “הסוכנות היהודית תסייע לו ולקהילתו ככל שיידרש”.

הרצוג תיאר את השתלשלות התקיפה: ”נכנסו חמישה רעולי פנים לדירתו של הרב בארגנטינה, קשרו אותו ואת אשתו ותקפו אותם בכוח. כל צלעותיו נשברו והוא איבד הכרה. תחילה הסיפור הוסתר וקיבל דיווח באתר מקומיף אבל עכשיו אנחנו כבר בתוך זה. מדובר באירוע חמור בצורה בלתי רגילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות