סוף לסיפור: בואו תראו איך זוג התפילין השביעי הוחזר לבעליו

פחות משבוע אחרי שקנה 7 זוגות תפילין אבודות בחנות 'כבודה ללא דורש', החזיר אורי פיליכובסקי את זוג התפילין האחרון לבעליו • "לא יכול היה להיות שהסיפור יתקלקל כי הבעלים השביעי לא יימצא"
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 01:00

פחות משבוע אחרי ש אורי פיליכובסקי קנה שבעה זוגות תפילין אבודות בחנות ‘כבודה ללא דורש’ במדינת אלבמה, הוחזר אמש (שני) זוג התפילין האחרון לבעליו המקוריים.

כפי שדווח בחרדים10, לפני כשבוע חזר פיליכובסקי עם משפחתו מחופשה באלבמה לביתו שבבוקה-רטון שפלורידה. במהלך החופשה ביקש לקנות כמה טלפונים במחיר מוזל, ונכנס לחנות המוכרת ‘כבודה ללא דורש’ – חפצים שאבדו במטוסים ובעליהם לא חיפשו אחריהם. בחנות הוא גילה לא פחות משבעה זוגות תפילין. הוא רכש את כל הזוגות  ב-45$ לזוג, ואחרי שקיים מצוות ‘פדיון שבויים’, מיהר לחפש את הבעלים המקוריים – ולקיים ‘השבת אבידה’.

אורי  פרסם את תמונות התפילין בחשבון הפייסבוק שלו, והסביר כי הוא מחפש את בעליהם. בתוך שעות זכתה ההודעה לאלפי שיתופים, וכתוצאה מכך הוחזרו שישה זוגות לבעליהם.

• קנה 7 תפילין שנשכחו במטוסים • אל תשאלו מה קרה אחר-כך

החזרת אחד מן הזוגות עוררה עניין רב בסיפור, היות והתפילין היו נכס משפחתי יקר-ערך. הסיפור עורר עניין בכלי התקשורת.

אלא שעדיין לא נמצאו בעליו של הזוג השביעי.

עמי מינצר, ישראלי הנמצא בקשר קרוב עם משפחת פיליכובסקי, החליט להתגייס ופרסם את הסיפור בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו, במטרה למצוא את בעליו של הזוג השביעי.

“הייתה סיעתא דשמייא כזאת בדרך בה הוחזרו ששת הזוגות הראשונים”, סיפר מינצר ל’וואס איז נייעס’. “לא יכול היה להיות שהסיפור יתקלקל כי הבעלים השביעי לא יימצא”.

“בתחילה חשבתי שהזוג שלא זוהה נשא ראשי תיבות י.מ.ו, חיפשתי בגוגל את ראשי התיבות ומצאתי מודעה מלפני שנתיים בידיעון של סאטמר. במודעה באידיש נכתב כי אבדו תפילין ר”ת הנושאות את ראשי התיבות האמורים.

“שמחתי מאוד והרמתי טלפון לרב פיליכובסקי, שאמר לי שהזוג שלא זוהה אינו נושא שום סימן זיהוי”.

סימן זיהוי אחד היה על התפילין: מדבקה של מכון סת”ם בחולון. מינצר לא התעצל והרים טלפון למכון. אחרי שסיפר למנהל המכון את סיפורם של התפילין, שלח אותו המנהל לסופר שבדק את התפילין, והלה קישר אותו לבעלים.

אמיליו מימון מבת ים נסע ממקסיקו לדנוור לפני כחצי שנה, ובדרך אבדה לו המזוודה ובתוכה התפילין. “אני כל כך שמח שהתפילין נמצאו”, אמר מימון.

“הסיפור הזה שייך כולו לרב פיליכובסקי”, אומר מינצר.”שיחקתי חלק קטן מאוד בסיפור המדהים הזה”.

פוסט תפילין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים יקרים.
    11/07/2014 15:19
    יפה יוסף
  1. יהודים לעלות לארץ ,ולא נוסעים לחו”ל ללא צורך.