ידיים על ראש ה’חולה’: כך פעלו כייסת סדרתית ונהג מונית I צפו

הצגת שטר הכסף, והבקשה לברך • כייסת סדרתית מחולון ונהג מונית גנבו יחד מעוברי אורח תמימים, בין היתר בבני ברק ופתח תקווה, עשרות אלפי שקלים, תוך שימוש בשיטות מתוחכמות • השבוע הוגש נגדם כתב אישום, המכיל 40 אישומים של קשירת קשר לביצוע עוון וגניבה - ובקשת מעצר
חיים טוויל
כ"א שבט התשע"ט / 27.01.2019 10:39

כך פעלו כייסת סדרתית מחולון ונהג מונית כדי לגנוב עשרות אלפי שקלים מאזרחים: מחקירה אינטנסיבית ומורכבת של חוקרי המשטרה התברר, כי במשך כ-7 חודשים, פעלו אישה וגבר באזור המרכז וגנבו מאזרחים תמימים כסף רב, תוך שהחשודה בחרה בקפידה את קורבנותיה ובתכנון מראש, תוך שהיא מפעילה שיטה ייחודית לצורך ביצוע הגניבות.

מהחקירה עלה, כי החשודה הגיעה למקומות בהם ביצעה גנבה ביחד עם החשוד, שהמתין לה ברכב בסמוך, כאשר בכל גנבה הגיעו עם רכב אחר. השניים אף עשו שימוש במונית של החשוד, שעבד כנהג מונית.

וכך, בזמן שנסעו ברחובות, החשודה איתרה אזרחים תמימים, החשוד עצר את הרכב – והחשודה יצאה למשימת הגניבה שלה.

לרוב, החשודה הציגה בפני האזרחים שטר כסף או מטבעות וביקשה תרומה לצדקה. בחלק מהמקרים ביקשה מהאזרחים שיניחו את ידם על ראשו של החשוד, ויברכו אותו בשל היותו “חולה”. אז ניצלה את תמימותם, וגנבה מהם כסף רב.

לרוב ביצעו החשודים את הגניבות בשעת צהרים, בערים פ”ת, רמת השרון, ת”א, רחובות, בני ברק, ראשל”צ, לוד, קרית גת וחולון.

אחד האירועים התרחש ביום 30.4.18, בשעת צהרים: החשודה ניגשה לדבר בן 63 ברחוב המגשימים בפ”ת כששטר כסף בידה, וביקשה ממנו תרומה לצדקה. האיש מסר לחשודה שטר של 50 שקלים. מיד אחר כך, החשודה ביקשה מהאיש לברך את החשוד שישב ברכבו, והתרתה בו להניח את ידו על ראשו של החשוד בזמן מתן הברכה.

אז, שלחה את ידה לכיסו של הקורבן וגנבה שטרות בסכום של כ-30,000 שקלים.

מקרה נוסף אירע ביום 14.11.18 ברחוב צלח שלום בפ”ת, אז נכנסה החשודה לבית עסק לממכר פיצוחים. בשיטה דומה של הצגת שטר כסף, נצמדה למוכר וגנבה מכיסו כ-20,000 שקלים.

אירוע נוסף, שתועד במצלמות האבטחה, אירע ביום 9.8.18 ברחוב אילת בת”א, אז ניגשה החשודה לעובד גלריה במקום וביקשה שיחליף את השטר ויחזיר לה כעודף, עבור מראה שביקשה לקנות. היא ניצלה את ההזדמנות וגנבה מכיסו של בעל המקום את הארנק שהכיל 500 יורו, 800 דולרים ו-3,000 שקלים במזומן.

ביום 13.1.19 נעצרה החשודה בביתה שבחולון יחד עם החשוד ומעצרם הוארך מעת לעת בבימ”ש השלום בפ”ת.

השבוע הוגש נגד כל אחד מהחשודים כתב אישום חמור, המכיל 40 אישומים בעבירות של קשירת קשר לביצוע עוון וגניבה.

יחד עם כתב האישום הוגשה נגד השניים גם בקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. החשוד הגיש ערר על החלטת המעצר והיום יתקיים דיון בעניינו בבימ”ש המחוזי בלוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות