פגעי הטכנולוגיה • הקנאים בבית שמש משיקים: ‘רשימת הזהב’

'כרטיס החבר', שנועד לבדל את מי ש'נקי מפגעי הטכנולוגיה' מהמון העם, יושק רק הערב בבית שמש, אבל כבר מתמודד עם מתחרה • קנאי העיר זעמו על החיבור עם גורמים מ'אגודת ישראל' - ומגיבים ברשימה חדשה: 'רשימת הזהב' • המטרה: התבדלות מקהילות שהתירו לאברכיהם להתגייס לצבא השמד"
אליעזר היון
ה' תמוז התשע"ד / 03.07.2014 17:35

בבית שמש הושקה ‘תעודת הזהות החרדית’, המעידה על נושאה כי ‘חבר’ הוא בקהילה החרדית ונקי מפגעי האינטרנט. אלא שהיום מגיעה התחרות: קבוצת הקנאים משיקה גם היא כרטיס משלה.

כפי שדווח לראשונה בחרדים10, בבית שמש פותח מיזם חדש בשם ‘תעודת זהות חרדית’: פרויקט ‘חברים’, שקיבל את ברכתם של כל הרבנים והאדמו”רים בעיר – במסגרתו כל אחד שיימצא “נקי מפגעי האינטרנט”, יקבל כרטיס ‘חבר’ על כי הוא נמנה על הקהילה החרדית.

מטרת התכנית, שגם תגובה בחוקרים פרטיים, כפי שאמר עסקן בעיר, היא ש”אם אין לך תעודת זהות חרדית, זה אומר שאין לך כניסה לתלמוד תורה, ישיבות, קמחא דפיסחא, מקום בקהילה או בחצר חסידות. פשוט תהיה משולל זכויות שחרדי מקבל בקהילתו”.

 היום (חמישי) בערב ייערך כנס היסוד של כרטיס הקהילה החדש, בהשתתפות רבנים, ליד קרית בעלזא.

אלא שאת קנאי העדה החרדית, המיזם הבדלני לא הרשים. להיפך: הם זעמו על איחוד שכולל בתוכו את חסידי בעלזא, ספרדים, ליטאים, ובכלל את כל מי שמשתייך ל’אגודת ישראל’ הציונית.

במנשר שפרסמו, תחת השם “לא לנו ולהם לבנות את בית ה”, שואלים המארגנים: “האם עלינו לרקוד יחדיו עם אלו המנהלים את ביתם בשפתו של בן יהודה שם רשעים ירקב… עם קהלות שהתירו לאברכיהם להתגייס לצבא השמד?”

קבוצת הקיצונים בעיר קוראת לתושבי העיר להתאחד ל’רשימת הזהב’, בה יכללו ‘אלפי מקדשי ה’ אשר לא כרעו לבעל ולא השתתפו בבחירות הטמעות לעירייה הציונית’.

הרשימה החדשה תייצר ‘חומת התבדלות’ שתבחין בין יראי ה’ המתבדלים מ’אינטרנט הטמא’ גם ‘הכשר והתצי כשר’, להמון העם הנמנים על קוראי “כתבי העת מטמאי המחנה כגון ‘חדש’, ‘המבשר’ וכדומה”.

מי שיחפוץ להחזיק בכרטיס החדש, ידרש למלא שאלון מפורט בשם ‘שאלון למשתמשים בטכנולוגיה’, ובו יצהיר האם קיים ברשותו מחשב, טאבלאט וכדומה, בבית במשרד, ורמת הסינון שבו.

החבר בכרטיס הזהב מחזק, לדברי המארגנים, את ‘החינוך הטהור ומתבדל מכל השולחים את צאצאציהם לבתי ספר מוחרמים’.

המארגנים מבטיחים כי ‘רשימת הזהב’ תתפרסם בכל דרך אפשרית, כדי לחזק את ‘חומת ההתבדלות בין קהילות הקודש לבין קהילות הפורצים אשר סטו מדרך המסורה’.

חבר-3

חבר-2

חבר-1

CCF03072014_00001

CCF03072014_000001

CCF03072014_00000

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות