מסתמן: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את ראש לשכת עוה”ד אפי נווה

לפי דיווח ב'כאן', הפרקליטות צפויה להכריע בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין, החשוד שניסה להעביר נוסעת בנתב"ג בלי להציג דרכון בתוך שבועיים או שלושה • שקד: "בתום החקירה ולימוד החומר, תגובש במשרד המשפטים עמדה"
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ט / 07.10.2018 22:14

סערת אפי נווה: המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש לשכת עורכי הדין בגין הניסיון להעביר נוסעת בטיסה עמו מבלי להציג דרכון, למרות שאותה נוסעת לא הייתה מנועת כניסה לישראל. כך דווח הערב (ראשון) ב’כאן’.

לפי הדיווח, הפרקליטות צפויה להכריע בתיק של נווה – – אחד מהאנשים המשפיעים ביותר במערכת המשפטית וחבר בוועדה לבחירות שופטים – בתוך שבועיים או שלושה.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום לחקירתו באזהרה של יו”ר לשכת עורכי הדין אפי נוה בחשד למרמה: “בירור שנערך במשרד המשפטים העלה כי החקירה בעניין תסתיים, ככל הנראה, בתוך זמן קצר ביותר, בעוד ישיבת הוועדה לבחירת שופטים קבועה לעוד למעלה מחודש ימים.

“בתום החקירה ולימוד החומר, תגובש במשרד המשפטים עמדה בנושא ההשתתפות של יו”ר לשכת עורכי הדין אפי נוה בישיבת הוועדה הקרובה”.

במקביל, לפי דיווח ב’החדשות’, פנה חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, אבי שינדלר, ליו”ר המועצה הארצית של הלשכה, חוה מרצקי, בבקשה לכנס דיון דחוף של הוועדה בעקבות האירוע. “לפי הודעת המשטרה נוה נחקר באזהרה בחשד לעבירות פליליות. על פי פרסומים בתקשורת, ראש הלשכה אף הודה במעשים המיוחסים לו.

“בנסיבות חמורות אלו ומפני החשש לפגיעה בכבוד המקצוע, בלשכת עורכי הדין ובציבור עורכי הדין בכללותו, אבקש לכנס בדחיפות את המועצה הארצית לדון בהשלכות על רקע התפתחויות מדאיגות אלה, ובין היתר בשאלת יכולתו במצב דברים זה לכהן כראש הלשכה וכנציגהּ בוועדה לבחירת שופטים”.

כפי שדווח בחרדים 10, נווה חזר בראשית השבוע ארצה מחופשה פרטית. במעבר הגבול בנתב”ג הוא הציג את דרכונו שלו, אך סייע לנוסעת שהתלוותה אליו לעבור את מעבר הגבול מבלי שהציגה את הדרכון שלה, למרות שהנוסעת אינה מנועת כניסה לישראל.

בקרי הגבול הבחינו באירוע ודיווחו למשטרה. המקרה הגיע לדרגים הגבוהים ביותר במערכת האכיפה, ורק אז ניתן היתר לחקור את נווה באזהרה.

לפי הדיווח, נוה הודה בחקירה בביצוע המעשה.

נווה מסר בתגובה ל’החדשות’:  “המקרה הוא חלק מהליך גירושים קשה וכואב שאני חווה לצערי, וחסוי על פי דין. מפאת פרטיות ילדיי ומשפחתי אין בכוונתי להתייחס לנושא ומקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי הפרטיים ייפסק”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נווה, על דאטפת - אטפוך.
    07/10/2018 22:23
    יואלי
  1. רק על רדיפתו את עו״ד ברק כהן מגיע לו שיעוף מתפקידו כיו״ר לשכת עורכי הדין.

  2. מי יהיה השופט?
    08/10/2018 09:50
    Afargan
  3. אם יוגש כא מי יהיה השופט