הערכה: הנער הערבי בן ה-16 משועפט נרצח על רקע לאומני

במערכת הביטחון מתחזקת ההערכה: מוחמד אבו ח'דיר בן ה-16, שגופתו נמצאה ביער ירושלים - נרצח על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים • עם זאת, עדיין לא נשלל מניע פלילי • המשטרה: לא נכון. האירוע עדיין נחקר • ארה"ב לא ממתינה לתוצאות החקירה: גינתה בחריפות רצח הנער
יוני גרין
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 20:28

ככל שחולפות השעות מתחזקת במשטרה ובשב”כ ההערכה: רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר, תושב שועפאט, בן ה-16, שגופתו החרוכה נמצאה הבוקר (רביעי) ליד תחנת דלק סונול ביער ירושלים, התבצעה כנקמה על רצח שלושת הנערים, ויהודים הם ככל הנראה שעומדים מאחורי המעשה. כך דווח באתרים וואלה ומאקו.

• רותח ברשת • עשרות אלפי חיילים ואזרחים דורשים: נקמה בערבים

• מהומות אלימות בירושלים: מטעני צינור, אבנים ובקבוקי תבערה

• ערבים מבצעים לינץ’ במסתערב שנחשף במהומות בירושלים • צפו

על אף שבמשטרה עדיין לא שוללים את הכיוון הפלילי, כבר משעות הבוקר התייחסו במשטרה לאירוע כאל אירוע לאומני.

הערב, עם הפירסום בוואלה, הכחישו במשטרה את הדיווח:: “בניגוד לפרסום שהופץ באתר אינטרנט, משטרת ירושלים מדגישה כי חקירת אירוע החשד לחטיפה עדיין נחקר וכל כיווני החקירה נבדקים. כל אמירה אחרת הנוגעת לרקע למעשה אינה מדויקת ואינה אחראית”.

אבל בעוד במערכת הביטחון בישראל עדיין מנסים לקבוע סופית האם הרקע הוא לאומני או פלילי, בממשל האמריקני לא חיכו וגינו בחריפות את הרצח.

“ארצות הברית מגנה בצורה הכי חריפה שיש את הרצח והחטיפה המתועבים של מוחמד אבו-חדיר”, אמר שר החוץ האמריקני, ג’ון קרי, בהודעה שמסרה מטעמו סגנית דוברת משרדו. “העולם למד לעתים יותר מדי קרובות בדרך הקשה כי מעשים אלימים מובילים אך ורק לאלימות נוספת”.

גם ברשות הפלסטינית לא חיכו יותר מדי זמן והטילו את האחריות לרצח על ישראל. “ישראל היא האחראית לרצח ועליה לחשוף את הפושעים ולהעמידם לדין”, אמר דוברו של יושב ראש הרשות אבו מאזן.

בעקבות הרצח של אבו-חדיר, פרצו מהומות ועימותים בירושלים. מפגינים יידו אבנים אל עבר שוטרים ואף השליכו לעברם מטעני צינור, בקבוקי תבערה ואבנים. בנוסף העלו המפגינים באש שלוש תחנות של הרכבת הקלה.

 

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו נקמה!
    02/07/2014 20:37
    ישראלית
  1. ערבים, קודם כל תביאו לנו את רוצחי שלושת הקדושים-אייל, גל-עד ונפתלי- ה’ יקום דמם, ואז נתחיל לחשוב על להעניש את האחראים לנקמה הזו!!!

  2. הוא היה הו** הרגו אותו בגלל
    03/07/2014 15:43
    חי