אלפי חיילים ואזרחים ברשת: רוצים נקמה • המשטרה: פותחים בחקירה

הרשתות החברתיות גועשות: עמוד הפייסבוק 'עם ישראל דורש נקמה' צבר עשרות אלפי לייקים ביממה • אלפי לוחמים בצה"ל ואזרחים מפרסמים תמונות עם קריאות לנקמה • דובר צה"ל: חיילים שיעלו תמונות גזעניות - ייענשו • המשטרה: "ייפתחו חקירות פליליות"
שלמה בן חיים ושי וייספיש
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 19:26

יומיים חלפו מאז נמצאו גופותיהם של שלושת הקדושים הי”ד – והרשתות החברתיות רותחות: קולות רבים בציבור קוראים לנקמה על רציחתם.

בפייסבוק הוקמה קבוצה הנקראת ‘עם ישראל דורש נקמה’, שצברה יותר מ-30 אלף לייקים בתוך יממה. היא כוללת קריאות קיצוניות בעד שנאת ערבים, כולל קריאות כמו “לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים!”.

חברים בקבוצה, ביניהם חיילים רבים, העלו מאות תמונות שרובן מראות אנשים האוחזים דפים עם הסיסמא שבכותרת הדף. המסר של פותחי הקבוצה, לטענתם, הוא לא כדי לעודד אלימות, אלא כדי ש”מישהו בממשלה יראה את כל מה שמדובר פה בקבוצה ויפנים שצריך לעשות משהו בנידון”.

אלא שגולשים רבים לא מסתפקים בהעברת המסר לממשלה וקוראים לאלימות אזרחית.

בעקבות הסערה ברשתות החברתיות הוציא דובר צה”ל הודעה, בה הבהיר כי צה”ל לא יהסס להעניש חיילים שיעלו תמונות אם תכנים גזעניים. “אם חיילים מעורבים בשליחת תמונות גזעניות ובקריאה לפגיעה בחפים מפשע הרי שמדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה”ל וכי כל מקרה שייוודע למפקדים יטופל במלוא החומרה”,

קבוצת פייסבוק קטנה יותר שנפתחה שלשום, תחת השם “כנופיית אל יהוד”, מתיימרת להחליף את מבצעי תג מחיר: “רוצחים לנו את האחים. אונסים לנו את האחיות. נמאס לשתוק. נגמרו נוער הגבעות. נגמרו המתנחלים. נגמר תג מחיר. אנחנו השם הבא: כנופיית אל יהוד”.

גם אל המערכת של אתר החדשות 0404 הגיעו בתוך שעות ספורות תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקמה, ובכמה מהן אף דרישה מפורשת לרצוח ערבים.

מהמשטרה נמסר הערב, כי “בעקבות פרסום דברי הסתה חמורים ברשתות חברתיות, לרבות בפייסבוק, המעלים חשדות לביצוע עבירות של הסתה לאלימות ולהסתה לגזענות, ובכלל זה פרסומים הכוללים קריאות לפגיעה בחפים מפשע, תפתח חקירת משטרה, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, בגין חשדות אלה.

“ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי החליט כי החקירה תתנהל ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433.

“הפרקליטות והמשטרה רואים בחומרה רבה הסתה שכזו ובכלל, בין אם היא מכוונת נגד יהודים ובין אם היא מכוונת נגד ערבים ולכן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה”.

לחווית גלישה מלא, לחצו על תמונה וגללו עם העכבר

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נקמה
    02/07/2014 20:32
    ישראלית
  1. אני שונאת גזענים וערבים! ולמרות הקונפליקט שבמשפט, אני מסכימה אתו במליון אחוז!!! הפעם אנו דורשים נקמה!

  2. עוד דרך לנער את מחדל המשטרה מתחת לשטיח פותחים חקירה,
    03/07/2014 11:27
    אבי
  3. למה כי יש כאלו שמעודדים רצח נערים, בכל מיני משפטים כדוגמת חנין זועבי, ושם יש חופש ביטוי, אך כאן יש בהחלט מקום לפתוח בחקירה, כנראה שאני לא זכיתי,

  4. חיילים חרדים הזהרו אתם הראשונים להענש גם אם תהיו מאוד מתונים.
    08/07/2014 17:01
    נח