עולים כיתה: 2.3 מיליון תלמידים פתחו את הלימודים בבי”ס והגנים

כ-167 אלף תלמידי כיתה א' יעשו את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך היסודית • לפי שעה, טרם נמצא פתרון למשבר במעונות היום וכ-100 אלף פעוטות לא יפתחו את השנה
יוני גרין
כ"ב אלול התשע"ח / 02.09.2018 08:44

כ-2.3 מיליון תלמידי בתי ספר וגנים מתחילים היום (ראשון) את שנת הלימודים תשע”ט.

לפי נתוני משרד החינוך, כ-167 אלף תלמידי כיתה א’ יעשו את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך היסודית.

לצד התלמדים, את השנה יפתחו גם 194 אלף עובדי הוראה. לעומתם,

עוד עולה מנתוני משרד החינוך כי חלה עלייה במספר התלמידים שיחלו את שנת הלימודים הנוכחית לעומת השנה שעברה: בשנת הלימודים תשע”ח פתחו את השנה כ-2,270,000 תלמידים.

לפי הנתונים,  כ-1,760,000 מיליון ילדים, ילדות, נערים ונערות ילמדו השנה בחינוך במגזר היהודי, לעומת כ-388 אלף במגזר הערבי, כ-120 אלף במגזר הבדואי, 41 אלף במגזר הדרוזי וכאלף תלמידים צ’רקסים.

מנכ”ל משרד החינוך שמואל אבואב אמר: “אנחנו פותחים את שנת הלימודים בשורה של בשורות גדולות ומשמעותיות. נרחיב את שיפוץ ספריות בתי הספר, נצייד את מעבדות בציוד חדשני, נגדיל את המשתתפים בתנועות נוער. נוביל גם שורה של שינויים לטובת קידום האוטונומיה של המנהלים. אני רוצה לאחל למנהלים, למורים, לתלמידים ולהורים שנת לימודים מוצלחת”.

מחדר המצב של משרד החינוך נמסר על שיבושים מקומיים במספר מועט של מוסדות חינוך.

בנוסף, כמאה אלף פעוטות  בכ-1,500 מעונות לא יפתחו את שנת הלימודים.

ראשי הארגונים המפעילים את המעונות – בהם נעמת, ויצ”ו ואמונה – הכריזו שיפתחו בשביתה. זאת לאחר פגישה שנערכה בין ראשי הארגונים למשרד האוצר – הסתיימה ללא פתרון.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה למשבר במעונות היום: “מעוניינים ששנת הלימודים תפתח כסדרה, אך יחד עם זאת תומכים בדרישת הארגונים לשינויים המתבקשים בתקינה ומקווים שיימצא התקציב לשיפור איכות הטיפול בפעוטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות